Avaimet henkilöbrändäykseen
Allén, Sebastian (2017)
Allén, Sebastian
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910885
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910885
Tiivistelmä
Avaimet henkilöbrändäykseen -opas tarjoaa ytimekkäässä paketissa tärkeimmät ohjeet ja toimenpiteet, jotka tulee muistaa henkilöbrändin kehitystyössä. Informaatio on koottu tiiviiksi paketiksi, joka on lukijalle helppolukuinen, ymmärrettävä ja ajatuksia herättävä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on siis ollut luoda visuaalisesti näyttävä ja selkeä opas, jonka pohjalta palveluntarjoajan on helppo lähteä kehittämään omaa henkilöbrändiään.
Opas on suunnattu palveluntarjoajille, sillä töiden muuttuessa yhä projektiluontoisemmiksi on yhä useampi työntekijä omien kykyjensä varassa ja työskentely yksityisyrittäjänä yleistyy. Opas on omiaan aloittavalle yksityisyrittäjälle, sillä yksityisyrittäjille henkilöbrändi on usein yrityksen brändiä ratkaisevammassa roolissa.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään henkilöbrändin kehittämisen eri vaiheita sekä näihin vaiheisiin liittyviä toimenpiteitä. Henkilöbrändin kehittämistoimet ovat muuttuneet merkittävästi sosiaalisen median aikakaudella, jonka vuoksi opinnäytetyössä on käytetty mahdollisimman ajantasaista lähdekirjallisuutta. Opas on suunniteltu käytettäväksi Suomessa.
Tavoitteena on, että luettuaan opinnäytetyön lukija kokee itsensä henkilöbrändinä sekä myös ymmärtää henkilöbrändäyksen mahdollisuudet sekä haasteet.
Opas on suunnattu palveluntarjoajille, sillä töiden muuttuessa yhä projektiluontoisemmiksi on yhä useampi työntekijä omien kykyjensä varassa ja työskentely yksityisyrittäjänä yleistyy. Opas on omiaan aloittavalle yksityisyrittäjälle, sillä yksityisyrittäjille henkilöbrändi on usein yrityksen brändiä ratkaisevammassa roolissa.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään henkilöbrändin kehittämisen eri vaiheita sekä näihin vaiheisiin liittyviä toimenpiteitä. Henkilöbrändin kehittämistoimet ovat muuttuneet merkittävästi sosiaalisen median aikakaudella, jonka vuoksi opinnäytetyössä on käytetty mahdollisimman ajantasaista lähdekirjallisuutta. Opas on suunniteltu käytettäväksi Suomessa.
Tavoitteena on, että luettuaan opinnäytetyön lukija kokee itsensä henkilöbrändinä sekä myös ymmärtää henkilöbrändäyksen mahdollisuudet sekä haasteet.