Joensuun Neurofysion brändin uudistaminen internetsivujen avulla
Hämäläinen, Reeta; Eklund, Wilhelmiina (2017)
Hämäläinen, Reeta
Eklund, Wilhelmiina
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060512370
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060512370
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön pohjana oli toimeksianto tehdä uudet verkkosivut yritykselle Joensuun Neurofysio Oy. Yritys tuottaa kauneudenhoitoja ja fysikaalisia palveluita. Tavoitteena oli luoda yritykselle raikkaat, laadukkaat ja toimivat internetsivut, joilla korostettaisiin yrityksen tarjoamia uusia kauneudenhoitopalveluita. Työ rajattiin koskemaan verkkosivuja ja niiden visuaalisuutta.
Teoriaosuus käsittelee brändin uudistamista ja kehittämistä digitalisoituvassa maailmassa. Tietoperustassa käydään läpi myös teoriaa laadukkaiden internetsivujen suunnittelusta ja toteuttamisesta osana markkinointiviestintää. Lisäksi paneudumme tarkemmin visuaalisuuteen verkkosivustoilla.
Toimeksiantaja esitellään tarkemmin empiriajakson alkaessa, minkä jälkeen siirrytään avaamaan työssä käytettyjä tutkimusmenetelmiä. Suunnittelimme uusia verkkosivuja toimeksiantajan haastatteluiden perusteella. Hyödynsimme verkkosivujen kehittämisessä myös ehdotuksia ja ideoita, jotka saimme järjestämältämme focusryhmältä. Ryhmä koostui asiantuntijoista, toimeksiantajastamme ja potentiaalisesta asiakkaasta.
Opinnäytetyön lopputuotos, uudet verkkosivut Joensuun Neurofysiolle, toteutettiin teoriaosuudessa opitun tietoperustan, toimeksiantajan haastatteluiden ja focusryhmän pohjalta. Verkkosivujen rakentamisessa kiinnitettiin erityistä huomiota visuaalisuuteen: väreihin, typografiaan, kuviin ja logon kevyeen päivittämiseen.
Työn viimeisessä kappaleessa pohdimme koko opinnäytetyöprosessia: miten saavutimme tavoitteet, mitä haasteita kohtasimme ja mitä opimme. Toimeksiantaja oli projektiin ja sen lopputuotteeseen erityisen tyytyväinen – internetsivut julkaistaan heinäkuussa 2017. Yrittäjä koki myös oppineensa ja saaneensa uutta tietoa opinnäytetyön teoriaosuudesta. Opinnäytetyön tekijöinä koimme prosessin mielekkäänä, sillä saimme tehdä sen toimeksiannon perusteella. Saavutimme opinnäytetyöllemme asettamamme tavoitteet ja saimme valmiuksia työelämään.
Teoriaosuus käsittelee brändin uudistamista ja kehittämistä digitalisoituvassa maailmassa. Tietoperustassa käydään läpi myös teoriaa laadukkaiden internetsivujen suunnittelusta ja toteuttamisesta osana markkinointiviestintää. Lisäksi paneudumme tarkemmin visuaalisuuteen verkkosivustoilla.
Toimeksiantaja esitellään tarkemmin empiriajakson alkaessa, minkä jälkeen siirrytään avaamaan työssä käytettyjä tutkimusmenetelmiä. Suunnittelimme uusia verkkosivuja toimeksiantajan haastatteluiden perusteella. Hyödynsimme verkkosivujen kehittämisessä myös ehdotuksia ja ideoita, jotka saimme järjestämältämme focusryhmältä. Ryhmä koostui asiantuntijoista, toimeksiantajastamme ja potentiaalisesta asiakkaasta.
Opinnäytetyön lopputuotos, uudet verkkosivut Joensuun Neurofysiolle, toteutettiin teoriaosuudessa opitun tietoperustan, toimeksiantajan haastatteluiden ja focusryhmän pohjalta. Verkkosivujen rakentamisessa kiinnitettiin erityistä huomiota visuaalisuuteen: väreihin, typografiaan, kuviin ja logon kevyeen päivittämiseen.
Työn viimeisessä kappaleessa pohdimme koko opinnäytetyöprosessia: miten saavutimme tavoitteet, mitä haasteita kohtasimme ja mitä opimme. Toimeksiantaja oli projektiin ja sen lopputuotteeseen erityisen tyytyväinen – internetsivut julkaistaan heinäkuussa 2017. Yrittäjä koki myös oppineensa ja saaneensa uutta tietoa opinnäytetyön teoriaosuudesta. Opinnäytetyön tekijöinä koimme prosessin mielekkäänä, sillä saimme tehdä sen toimeksiannon perusteella. Saavutimme opinnäytetyöllemme asettamamme tavoitteet ja saimme valmiuksia työelämään.