Pre-produktion i reklamfilm : Producentens roll i produktionen
Lönnberg, Wilhelm (2017)
Lönnberg, Wilhelm
Yrkeshögskolan Arcada
2017
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812942
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812942
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni olen tehnyt kahdesta mainostuotannosta toimintakuvauksen ja pohtinut työtäni tuottajana kummankin tuotannon esituotantovaiheen koordinoinnissa. Toimintatutkimusta inspiroimana, olen arvioinut omaa suoritustani ja sitä, miten voisin kehittää itseäni tuottajana tulevaisuudessa. Molemmat mainostuotannot on tehnyt tuotantoyhtiö Owl Helsinki, jossa teen työtä ja olen osakas. Yritykselle kokopäiväisesti työskentelevät henkilöt ovat luoneet kyseiset tuotannot alusta loppuun asti. Audiovisuaalisen sisällön esituotantovaihe asettaa riman sille kuinka hyvä lopputuotteesta tulee. Tuottajan rooli on tässä vaiheessa erittäin tärkeä, sillä hän on jatkuvasti vastuussa kokonaisuudesta ja työn sujuvuudesta. Kahden asiakastapauksen avulla halusin visualisoida mitä kohtia voisin jatkossa kehittää esituotantovaiheen aikana. Minulle suurin haaste on ollut työtehtävieni hoitaminen yksilötasolla, mikä tarkoittaa, että minulla ei ole ollut muiden tuottajien tukea oman suoritukseni arvioimisessa. Tutkimalla toimintatutkimuksen perusteita olen onnistunut ryhmittelemään esituotannon eri vaiheet sekä pohtimaan tuotantovaiheiden eroja ja miten nämä tukevat toisiaan.