Key elements of outbound and inbound marketing : Digitalization in the world of marketing
Nieminen, Riikka (2017)
Nieminen, Riikka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061513605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061513605
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli tunnistaa ja analysoida pääelementtejä erilaisista, suosituista markkinoinnin keinoista. Eroavaisuudet useiden markkinointikeinojen välillä analysoitiin selvittääkseen minkälaisia hyötyjä ja haittoja tiettyjen markkinoinnin keinojen käytöstä saattaa aiheutua yritykselle tai liiketoiminnalle. Digitalisaatiolla on ollut suuri vaikutus markkinoinnin maailmaan ja yksi tavoitteista oli selvittää millaisia muutoksia markkinoijien on täytynyt tehdä strategioihinsa, jotta he ovat pystyneet mukautumaan markkinoinnin muuttuvaan maailmaan.
Tutkimus käytti induktiivista lähestymistapaa, joka usein alkaa havainnoimalla ja analysoimalla, ja suurin osa vaadittavasta tiedosta saatiin kirjallisuudesta. Toisessa osassa tutkimusta valmisteltiin kysely, jonka tavoitteena oli hankkia tietoa tietyltä kuluttajaryhmältä, joilla on lisäksi kokemusta markkinoinnin maailmasta.
Tulokset näyttivät, että nykypäivän markkinoinnin maailmassa, markkinoijien on pystyttävä sopeutumaan muutoksiin, joita digitalisaatio on tuonut maailmaan. Tuloksista kävi selväksi, että nykypäivän kuluttaja on itsenäinen ja tekee omaa tutkimustaan, ennen tuotteiden tai palvelun ostamista. Sisältökeskeinen markkinointi muuttuu suositummaksi koko ajan ja markkinoijien täytyy harkita markkinointistrategiassa pääpainotuksen siirtämistä enemmän sisältökeskeisen markkinoinnin suuntaan, sen sijaan että keskittyisivät perinteiseen markkinointiin.
Tutkimus käytti induktiivista lähestymistapaa, joka usein alkaa havainnoimalla ja analysoimalla, ja suurin osa vaadittavasta tiedosta saatiin kirjallisuudesta. Toisessa osassa tutkimusta valmisteltiin kysely, jonka tavoitteena oli hankkia tietoa tietyltä kuluttajaryhmältä, joilla on lisäksi kokemusta markkinoinnin maailmasta.
Tulokset näyttivät, että nykypäivän markkinoinnin maailmassa, markkinoijien on pystyttävä sopeutumaan muutoksiin, joita digitalisaatio on tuonut maailmaan. Tuloksista kävi selväksi, että nykypäivän kuluttaja on itsenäinen ja tekee omaa tutkimustaan, ennen tuotteiden tai palvelun ostamista. Sisältökeskeinen markkinointi muuttuu suositummaksi koko ajan ja markkinoijien täytyy harkita markkinointistrategiassa pääpainotuksen siirtämistä enemmän sisältökeskeisen markkinoinnin suuntaan, sen sijaan että keskittyisivät perinteiseen markkinointiin.