Julkaisu ja esittelymateriaali markkinointiviestinnän välineenä
Kuikka, Moona (2010)
Kuikka, Moona
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005057819
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005057819
Tiivistelmä
Kotinummi Oy on vuonna 2002 perustettu sosiaalipalvelualan yritys, joka tarjoaa palveluasumista mielenterveyskuntoutujille, vanhuksille ja vammaisille. Opinnäytetyön tuotokset julkaisu ja esittelymateriaali on tarkoitettu Kotinummi Oy:n markkinointiviestinnän välineiksi.
Työn tarkoitus ja tavoite oli suunnitella ja tuottaa yrityksestä kertova julkaisu ja PowerPoint-esitys tukemaan Kotinummi Oy:n markkinointiviestintää ja toimimaan yrityksen esittelymateriaalina, lisäämällä samalla yrityksen imagoa. Julkaisun ja PowerPoint-esityksen kohderyhmiä ovat palvelun ostajat, palvelun loppukäyttäjät, loppukäyttäjien läheiset sekä alan opiskelijat. Julkaisu ja PowerPoint-esitys tehtiin myös englanninkielisenä, koska Kotinummi Oy:ssä käy tutustumiskäynneillä myös ulko-maalaisia opiskelijoita.
Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa yhdistyvät käytännön toteutus ja sen raportointi tutkimusviestinnän keinoin. Tiedonkeruumenetelminä työssä on käytetty markkinointiviestinnän kirjallisuutta, haastatteluja, toimeksiantajan kirjallista materiaalia ja Internetiä.
Työn teoriaosuus koostuu markkinointiviestinnästä, sen tarkoituksesta ja tavoitteista, suunnittelusta ja keinoista. Työn empiirisen osuuden muodostavat suomenkieliset ja englanninkieliset julkaisut ja PowerPoint-esitykset. Julkaisun suunnittelussa ja toteutuksessa on keskitytty sisällön tuottamiseen.
Yrityksen julkaisut ja esittelymateriaalit ovat tärkeä osa yrityksen markkinointiviestintää. Julkaisussa ja esittelymateriaalissa otettiin huomioon myös yrityksen nykyiset markkinointiviestinnän materiaalit, jotta yrityksestä voidaan antaa yhtenäinen kuva. Julkaisua voidaan tarpeen mukaan myös muokata jatkossa.
Työn tarkoitus ja tavoite oli suunnitella ja tuottaa yrityksestä kertova julkaisu ja PowerPoint-esitys tukemaan Kotinummi Oy:n markkinointiviestintää ja toimimaan yrityksen esittelymateriaalina, lisäämällä samalla yrityksen imagoa. Julkaisun ja PowerPoint-esityksen kohderyhmiä ovat palvelun ostajat, palvelun loppukäyttäjät, loppukäyttäjien läheiset sekä alan opiskelijat. Julkaisu ja PowerPoint-esitys tehtiin myös englanninkielisenä, koska Kotinummi Oy:ssä käy tutustumiskäynneillä myös ulko-maalaisia opiskelijoita.
Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa yhdistyvät käytännön toteutus ja sen raportointi tutkimusviestinnän keinoin. Tiedonkeruumenetelminä työssä on käytetty markkinointiviestinnän kirjallisuutta, haastatteluja, toimeksiantajan kirjallista materiaalia ja Internetiä.
Työn teoriaosuus koostuu markkinointiviestinnästä, sen tarkoituksesta ja tavoitteista, suunnittelusta ja keinoista. Työn empiirisen osuuden muodostavat suomenkieliset ja englanninkieliset julkaisut ja PowerPoint-esitykset. Julkaisun suunnittelussa ja toteutuksessa on keskitytty sisällön tuottamiseen.
Yrityksen julkaisut ja esittelymateriaalit ovat tärkeä osa yrityksen markkinointiviestintää. Julkaisussa ja esittelymateriaalissa otettiin huomioon myös yrityksen nykyiset markkinointiviestinnän materiaalit, jotta yrityksestä voidaan antaa yhtenäinen kuva. Julkaisua voidaan tarpeen mukaan myös muokata jatkossa.