Digitaalisten markkinointikanavien valinta ja asiakaskokemuksen yhtenäistäminen omnichannel-liiketoiminnan keinoin. Case: Kruununpuiston kesäteatteri.
Kotisalo, Laura (2017)
Kotisalo, Laura
Saimaan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101816122
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101816122
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitkä digitaalisen markkinoinnin kanavat soveltuvat parhaiten käytettäväksi Imatran Kruununpuiston kesäteatterin markkinointiin sekä mitkä roolit näillä kanavilla tulisi olla. Tavoitteena oli muodostaa suosituksia kauden 2018 kesäteatterinäytösten markkinointia varten. Lisäksi tarkoituksena oli muotoilla opinnäytetyö siten, että se hyödyttää toimeksiantajaa kokonaisuutena. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Imatra Base Camp Oy. Toimeksiantaja vastaa kesäteatterin sekä lukuisten muiden kulttuuri-, matkailu- ja liikuntapalveluiden markkinoinnista ja myynnistä Imatralla.
Teoriaosassa käytettiin kattavasti lähteinä kirjoja, internet-julkaisuita sekä muita tutkimuksia. Empiirisessä osiossa tutkittiin toimeksiantajan kesäteatterikauden 2017 aikana kokeilemia digitaalisen markkinoinnin kanavia ja analysoitiin markkinointitoimenpiteiden tuloksia. Lisäksi toteutettiin lyhyt asiakaskysely, jonka avulla selvitettiin nykyisten kanavien toimivuutta.
Lopputuloksena syntyi perusteltuja suosituksia toimeksiantajalle hyödynnettäväksi tulevaisuudessa kesäteatterin digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa. Tulokset osoittavat, miksi valitut kanavat on perusteltua pitää mukana sekä miksi eräät kanavat on suositeltavaa jättää markkinointisuunnitelman ulkopuolelle.
Teoriaosassa käytettiin kattavasti lähteinä kirjoja, internet-julkaisuita sekä muita tutkimuksia. Empiirisessä osiossa tutkittiin toimeksiantajan kesäteatterikauden 2017 aikana kokeilemia digitaalisen markkinoinnin kanavia ja analysoitiin markkinointitoimenpiteiden tuloksia. Lisäksi toteutettiin lyhyt asiakaskysely, jonka avulla selvitettiin nykyisten kanavien toimivuutta.
Lopputuloksena syntyi perusteltuja suosituksia toimeksiantajalle hyödynnettäväksi tulevaisuudessa kesäteatterin digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa. Tulokset osoittavat, miksi valitut kanavat on perusteltua pitää mukana sekä miksi eräät kanavat on suositeltavaa jättää markkinointisuunnitelman ulkopuolelle.