Tapahtuman markkinointi sosiaalisessa mediassa - Case: Tampereen 34. Kukkaisviikot
Avonius, Liisa (2017)
Avonius, Liisa
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017103016402
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017103016402
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on toiminnallinen ja sen toimeksiantajana toimii Tampere Tunnetuksi ry. Opinnäytetyöni toiminnallisena osana toteutin Tampereen 34. Kukkaisviikkojen sosiaalisen median markkinoinnin yhteistyössä tapahtuman tuottajan kanssa. Tapahtuman markkinointiin käytin tapahtuman jo olemassa olevia sosiaalisen median kanavia, joita ovat Facebook ja Instagram.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli toteuttaa onnistunut tapahtuman markkinointi Kukkaisviikkojen Facebook -sivulla. Päivityksiä varten loin viikoittaisen aikataulun yhdessä tapahtuman tuottajan kanssa, jota noudatin tapahtuman ajan. Tapahtuman markkinointi toteutettiin sosiaalisessa mediassa kustannus ja aikataulu syistä, joka osoittautui todella hyväksi tavaksi markkinoida tapahtumaa.
Työni teoriaosiossa perehdyn tapahtuman järjestämisen eri vaiheisiin, joista erityisesti keskityn tapahtuman markkinointiin sekä sosiaaliseen mediaan. Esittelen lisäksi teoria osiossa Kukkaisviikot -tapahtuman käyttämät sosiaalisen median kanavat Facebookin sekä Instagramin.
Tampereen 34. Kukkaisviikot -tapahtuman markkinointi sosiaalisessa mediassa oli onnistunut. Päivitykset saavuttivat hyvin seuraajat ja aktiviinen sosiaalisen median käyttö toi lisää seuraajia tapahtumalle.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli toteuttaa onnistunut tapahtuman markkinointi Kukkaisviikkojen Facebook -sivulla. Päivityksiä varten loin viikoittaisen aikataulun yhdessä tapahtuman tuottajan kanssa, jota noudatin tapahtuman ajan. Tapahtuman markkinointi toteutettiin sosiaalisessa mediassa kustannus ja aikataulu syistä, joka osoittautui todella hyväksi tavaksi markkinoida tapahtumaa.
Työni teoriaosiossa perehdyn tapahtuman järjestämisen eri vaiheisiin, joista erityisesti keskityn tapahtuman markkinointiin sekä sosiaaliseen mediaan. Esittelen lisäksi teoria osiossa Kukkaisviikot -tapahtuman käyttämät sosiaalisen median kanavat Facebookin sekä Instagramin.
Tampereen 34. Kukkaisviikot -tapahtuman markkinointi sosiaalisessa mediassa oli onnistunut. Päivitykset saavuttivat hyvin seuraajat ja aktiviinen sosiaalisen median käyttö toi lisää seuraajia tapahtumalle.