Markkinointiviestinnän vuosikello Antin Kukka T:mi Sari Heinolle
Sirén, Tuula (2017)
Sirén, Tuula
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101916175
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101916175
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtiin markkinointiviestintäsuunnitelma vuosikellon muodossa pienelle porilaiselle kukkaliikkeelle, Antin Kukka T:mi Sari Heinolle. Tämä opinnäytetyö pyrittiin tekemään niin, että se tuottaisi lisäarvoa toimeksiantajalle siten että yritys voisi hyödyntää opinnäytetyötä markkinoinnissaan ja sitä kautta saada uusia asiakkaita.
Opinnäytetyö koostui sekä teoreettisesta että käytännöllisestä osuudesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin toimeksiantajan toimialaa yleisesti, markkinointiviestintää ja sen keinoja sekä vuosikellon määritelmää. Toiminnallisessa osuudessa toteutettiin markkinoinnin vuosikello kuukausitasolla. Nämä pohjautuivat toimeksiantajan teemahaastatteluun, teorialähteisiin sekä lähtökohta-analyyseihin.
Tällä opinnäytetyöllä tavoiteltiin matalilla kustannuksilla toteutettavaa markkinointi-viestinnän suunnitelmaa sekä ideoita markkinoinnin kehittämiseksi. Työssä käytettävät markkinointiviestinnän keinot perustuivat integroituun markkinointiviestintään. Työn lopullinen osuus, eli markkinointiviestinnän vuosikello löytyy tämän opinnäytetyön liitteistä.
Opinnäytetyö koostui sekä teoreettisesta että käytännöllisestä osuudesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin toimeksiantajan toimialaa yleisesti, markkinointiviestintää ja sen keinoja sekä vuosikellon määritelmää. Toiminnallisessa osuudessa toteutettiin markkinoinnin vuosikello kuukausitasolla. Nämä pohjautuivat toimeksiantajan teemahaastatteluun, teorialähteisiin sekä lähtökohta-analyyseihin.
Tällä opinnäytetyöllä tavoiteltiin matalilla kustannuksilla toteutettavaa markkinointi-viestinnän suunnitelmaa sekä ideoita markkinoinnin kehittämiseksi. Työssä käytettävät markkinointiviestinnän keinot perustuivat integroituun markkinointiviestintään. Työn lopullinen osuus, eli markkinointiviestinnän vuosikello löytyy tämän opinnäytetyön liitteistä.