Markkinointitutkimuksen kehittäminen : Lentäjien Juhannus
Lintulahti, Piia (2010)
Lintulahti, Piia
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005068094
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005068094
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli käsitellä Lentäjien Juhannuksen aiemman tutkimuksen analysointia sekä kehittää tutkimusta. Lentäjien Juhannus on Kauhavalla vaikuttava tapahtuma, jonka pääelementtinä pidetään lentonäytöksiä. Tapahtumassa käy vuosittain tuhansia ihmisiä joka puolelta Suomea. Tässä tutkimuksessa analysoitiin jo kerätty materiaali, tehtiin uusi kyselylomake sekä uusi tutkimussuunnitelma.
Tutkimuksessa käytettiin vuoden 2008 materiaalia, joka on kerätty paikan päällä ja johon vastasi 154 kävijää. Kyselylomake kartoittaa vastaajien taustatiedot, asiakastyytyväisyyden, Lentäjien Juhannuksen imagon sekä markkinointi viestinnän tehokkuuden.
Tutkimuksesta selvisi, että Lentäjien Juhannuksen pitäisi painottaa kyselyjen laatimiseen internettiin, sillä näin on vuoden 2007 Kemppaisen Hennan tutkimuksessa tavoittanut yli 3000 vastaajaa joka puolelta Suomea. Tavoitteena onkin kehittää Lentäjien Juhannukseen liittyvää tutkimusta.
Tutkimuksessa käytettiin vuoden 2008 materiaalia, joka on kerätty paikan päällä ja johon vastasi 154 kävijää. Kyselylomake kartoittaa vastaajien taustatiedot, asiakastyytyväisyyden, Lentäjien Juhannuksen imagon sekä markkinointi viestinnän tehokkuuden.
Tutkimuksesta selvisi, että Lentäjien Juhannuksen pitäisi painottaa kyselyjen laatimiseen internettiin, sillä näin on vuoden 2007 Kemppaisen Hennan tutkimuksessa tavoittanut yli 3000 vastaajaa joka puolelta Suomea. Tavoitteena onkin kehittää Lentäjien Juhannukseen liittyvää tutkimusta.