Digitaalisen markkinoinnin toteutus, case: Kesähotelli Imatra
Hujanen, Elina (2017)
Hujanen, Elina
Saimaan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112017490
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112017490
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli suunnitella ja toteuttaa digitaalista markkinointia opinnäytetyön tekijän toimeksiantajayritykselle Kesähotelli Imatralle. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä oli toiminnallinen, ja sen tuloksena avattiin Kesähotelli Imatran Facebook- ja Instagram-sivut. Sivuille tuotettiin sisältöä markkinointitarkoituksessa hotellin ensimmäisen toimintakauden ajan ja analysoitiin, saatiinko sivuille tavoiteltu määrä seuraajia ja onnistuiko markkinoinnin toteutus odotetusti. Sivut siirrettiin opinnäytetyöprojektin päättymisen jälkeen hotellin yrittäjien käyttöön ja jatkavat toimintaansa sellaisenaan.
Työn teoreettinen aineisto kerättiin aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta sekä internetlähteistä. Aineistoa löytyi paljon ja sitä on käytetty monipuolisesti läpi opinnäytetyön. Teoriaosuudessa käsitellään, mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media, mitä uudistuksia internet on tuonut markkinointiin, mitä kanavia Kesähotelli Imatran markkinoinnissa on hyödynnetty ja mitä kanavia siinä tulevaisuudessa kannattaisi hyödyntää.
Opinnäytetyöprosessin aikana selvisi, että digitaalinen markkinointi on yritykselle erittäin hyödyllistä, mutta markkinointia tulisi toteuttaa suunnitellusti, siihen tulisi perehtyä kunnolla ja hyvän näkyvyyden saavuttamiseksi internetissä kannattaisi markkinointiin myös budjetoida jonkin verran rahaa.
Työn teoreettinen aineisto kerättiin aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta sekä internetlähteistä. Aineistoa löytyi paljon ja sitä on käytetty monipuolisesti läpi opinnäytetyön. Teoriaosuudessa käsitellään, mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media, mitä uudistuksia internet on tuonut markkinointiin, mitä kanavia Kesähotelli Imatran markkinoinnissa on hyödynnetty ja mitä kanavia siinä tulevaisuudessa kannattaisi hyödyntää.
Opinnäytetyöprosessin aikana selvisi, että digitaalinen markkinointi on yritykselle erittäin hyödyllistä, mutta markkinointia tulisi toteuttaa suunnitellusti, siihen tulisi perehtyä kunnolla ja hyvän näkyvyyden saavuttamiseksi internetissä kannattaisi markkinointiin myös budjetoida jonkin verran rahaa.