Potential concept ideas for digital and physical content at Škoda showrooms
Vuotari, Maria-Teresa (2017)
Vuotari, Maria-Teresa
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112417970
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112417970
Tiivistelmä
Digitalisoituva maailma tarjoaa haasteita perinteisille toimialoille, kuten autoteollisuudelle. Nykyisin ihmiset vierailevat autoliikkeissä ja näyttelytiloissa koko ajan vähemmän, mikä pakottaa sekä autonvalmistajat että jälleenmyyjät kehittämään toimintojaan saadakseen potentiaaliset asiakkaat vierailemaan kivijalkaliikkeissä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, millaisia asioita nuoret aikuiset (20–35-vuotiaat) arvostavat autoliikkeissä sekä millaisia ajatuksia heillä on verkko- ja vähittäiskaupasta.
Opinnäytetyö sisältää teoreettisen ja empiirisen osan. Teoreettisessa osassa selvitetään kaikki tutkimukseen olennaisesti liittyvät asiakokonaisuudet, ja empiirinen osa sisältää itse tutkimuksen tuloksineen ja analyyseineen. Tutkimusmenetelmänä käytettiin määrällistä tutkimusta, joka toteutettiin verkkokyselynä. Sekä kyselyn toteuttamiseen että vastausten analysoimiseen käytettiin Webropol Surveys -järjestelmää. Vastausten perusteella tehtiin analyysi ja kehitettiin potentiaalisia ideoita tulevaisuuden näyttelytiloja ajatellen.
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona tšekkiläiselle henkilöautovalmistaja Škoda Autolle.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, millaisia asioita nuoret aikuiset (20–35-vuotiaat) arvostavat autoliikkeissä sekä millaisia ajatuksia heillä on verkko- ja vähittäiskaupasta.
Opinnäytetyö sisältää teoreettisen ja empiirisen osan. Teoreettisessa osassa selvitetään kaikki tutkimukseen olennaisesti liittyvät asiakokonaisuudet, ja empiirinen osa sisältää itse tutkimuksen tuloksineen ja analyyseineen. Tutkimusmenetelmänä käytettiin määrällistä tutkimusta, joka toteutettiin verkkokyselynä. Sekä kyselyn toteuttamiseen että vastausten analysoimiseen käytettiin Webropol Surveys -järjestelmää. Vastausten perusteella tehtiin analyysi ja kehitettiin potentiaalisia ideoita tulevaisuuden näyttelytiloja ajatellen.
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona tšekkiläiselle henkilöautovalmistaja Škoda Autolle.