Imagotutkimus OVV Asuntopalvelut Porin toimipisteelle
Laino, Anniina (2017)
Laino, Anniina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112417995
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112417995
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe käsittelee imagoa, sen muodostumista, merkitystä ja ke-hittämistä. Tutkimusongelmana selvitettiin imagon muodostumista mielikuvien pohjalta. Opinnäytetyön empiirisen osan tutkimusongelmana haluttiin selvittää, mil-lainen imago OVV Asuntopalvelut Porin toimipisteellä on Satakunnan ammattikor-keakoulun opiskelijoiden mielestä.
Teoriaosuudessa käydään läpi imagoa käsitteenä, sen hallintaa ja tutkimista sekä sen lähikäsitteitä. Lisäksi tarkastellaan brändiä, palvelua ja niiden lähikäsitteitä. Teoriassa on käytetty lähteinä kirjallisuutta, Internet-lähteitä ja artikkeleita.
Tutkimuksessa on käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimustapaa empiiri-sessä osuudessa. Tutkimus pohjautuu Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskeli-joille tehtyyn kyselytutkimukseen. Tutkimus toteutettiin internet-kyselynä käyttäen E-lomake- tiedonkeruuohjelmaa.
Tutkimustuloksista ilmeni, että Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijat miel-tävät OVV Asuntopalveluiden Porin toimipisteen imagon pääosin melko hyväksi. OVV Asuntopalveluita pidettiin tutkimuksen mukaan ammattitaitoisena ja helposti saavutettavana. Lisäksi viestintää pidettiin sujuvana ja asiakaspalvelun laatua hyvä-nä. Tulokset osoittivat, että parantamisen varaa on mainonnassa ja näkyvyydessä.
Teoriaosuudessa käydään läpi imagoa käsitteenä, sen hallintaa ja tutkimista sekä sen lähikäsitteitä. Lisäksi tarkastellaan brändiä, palvelua ja niiden lähikäsitteitä. Teoriassa on käytetty lähteinä kirjallisuutta, Internet-lähteitä ja artikkeleita.
Tutkimuksessa on käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimustapaa empiiri-sessä osuudessa. Tutkimus pohjautuu Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskeli-joille tehtyyn kyselytutkimukseen. Tutkimus toteutettiin internet-kyselynä käyttäen E-lomake- tiedonkeruuohjelmaa.
Tutkimustuloksista ilmeni, että Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijat miel-tävät OVV Asuntopalveluiden Porin toimipisteen imagon pääosin melko hyväksi. OVV Asuntopalveluita pidettiin tutkimuksen mukaan ammattitaitoisena ja helposti saavutettavana. Lisäksi viestintää pidettiin sujuvana ja asiakaspalvelun laatua hyvä-nä. Tulokset osoittivat, että parantamisen varaa on mainonnassa ja näkyvyydessä.