Jäsentapahtumien kehittäminen : case: Future Board ry
Lipponen, Jonna (2017)
Lipponen, Jonna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112718396
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112718396
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee jäsentapahtumien kehittämistä ja tapahtumien konseptin luomista. Opinnäytetyön aihe nousi toimeksiantajan tarpeesta sekä tekijän kiinnostuksesta tapahtumatuotantoon. Future Board ry:n jäsenmäärä kasvaa jatkuvasti, ja sen jäsentapahtumien tulisi pysyä mukana tässä kasvussa kuitenkin ottaen huomioon jäsenten yksilölliset tarpeet. Opinnäytetyön tavoite on kehittää Future Board ry:n jäsenille suunnattua toimintaa vastaamaan kasvavan jäsenmäärän toiveita ja tarpeita. Opinnäytetyön tarkoitus on jäsenistön toiveita kuunnellen luoda yhdistyksen tavoitteisiin sopiva tapahtumien konsepti sekä tapahtumakalenteri vuodelle 2018. Näitä toiveita selvitettiin jäsenille ja yhdistyksen kumppaneille suunnatulla, kummallekin kohderyhmälle personoidulla kyselyllä. Kyselyiden analysoinnin jälkeen yhdistyksen hallitukselle toteutettiin workshop.
Opinnäytetyössä käytetty teoria pohjautuu tapahtuman järjestämiseen ja sen osa-alueisiin. Työssä käsiteltiin mm. kohderyhmää, tapahtumamarkkinointia sekä asiakaskokemusta,joka on tapahtuman järjestämisessä tärkeä osa-alue. Tapahtumajärjestämisen konkreettisiin, pieniin yksityiskohtiin ei ole tässä opinnäytetyössä paneuduttu, vaan työssä katsotaan tapahtumia suuremmassa mittakaavassa. Tässä opinnäytetyössä tapahtumakonsepti ei koske yhtä yksittäistä tapahtumaa ja sen tarkkaa suunnittelua vaan tapahtumasarjaa, joka jakautuu koko vuodelle. Opinnäytetyötä varten haastateltiin tapahtumatuotannon ammattilaisia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kyselyiden vastauksista nousseita kehitysehdotuksia ja hallituksen ideoita hyödyntäen tapahtumakalenteri vuodelle 2018. Samalla luotiin konseptiehdotus, jota toimeksiantaja voi hyödyntää tulevaisuuden tapahtumissaan. Jäsenistöä profiloitiin tapahtumien kohdentamisen helpottamiseksi.
Opinnäytetyössä käytetty teoria pohjautuu tapahtuman järjestämiseen ja sen osa-alueisiin. Työssä käsiteltiin mm. kohderyhmää, tapahtumamarkkinointia sekä asiakaskokemusta,joka on tapahtuman järjestämisessä tärkeä osa-alue. Tapahtumajärjestämisen konkreettisiin, pieniin yksityiskohtiin ei ole tässä opinnäytetyössä paneuduttu, vaan työssä katsotaan tapahtumia suuremmassa mittakaavassa. Tässä opinnäytetyössä tapahtumakonsepti ei koske yhtä yksittäistä tapahtumaa ja sen tarkkaa suunnittelua vaan tapahtumasarjaa, joka jakautuu koko vuodelle. Opinnäytetyötä varten haastateltiin tapahtumatuotannon ammattilaisia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kyselyiden vastauksista nousseita kehitysehdotuksia ja hallituksen ideoita hyödyntäen tapahtumakalenteri vuodelle 2018. Samalla luotiin konseptiehdotus, jota toimeksiantaja voi hyödyntää tulevaisuuden tapahtumissaan. Jäsenistöä profiloitiin tapahtumien kohdentamisen helpottamiseksi.