A Marketing Plan for IT-Line Ltd.
Vuorinen, Eeva (2017)
Vuorinen, Eeva
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112418043
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112418043
Tiivistelmä
Tämä lopputyö käsittelee yrityksen IT-Line Oy markkinointia ja sen parantamista. Projekti sai alkunsa harjoittelun yhteydessä yrityksessä, jolloin yrityksen johto antoi aiheen ja resurssit. IT-Line Oy ei ole aikaisemmin panostanut markkinointiin, joten tämä projekti oli otollinen tilanne ottaa selvää mitä tulisi muuttaa parempien tulosten varmistamiseksi. Projektin kirjaimellinen ongelma on, miten markkinoida IT-Line Oy:tä kotimaisilla markkinoilla.
Projektin teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnin perusteorioista. Teoriat on kerätty erinäisistä kirjallisista lähteistä, kuten kirjoista ja artikkeleista. Keskeisimmät käsitteet ovat brändiin ja strategiaan liittyvät teoriat. Lopputyössä on käytetty perinteistä menetelmää, eli tiedon etsimistä itsenäisesti, kuten myös haastettuluja yrityksen sisäisesti.
Lopputyön tuloksena on yhtenäinen ja mahdollisimman toimiva markkinointisuunnitelma IT-Line Oy:lle. Työtä tehdessä kävi ilmi, että IT-Line Oy ei periaatteessa ole toteuttanut minkäänlaista suunnitelmallista markkinointia. Tästä johtuen markkinointisuunnitelman teko oli loppujen lopuksi melko yksinkertaista. Lopputuloksista päätellen, IT-Line Oy on kasvava yritys, jolla on suuret mahdollisuudet, etenkin jos markkinointi saadaan säädettyä oikein.
Projektin teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnin perusteorioista. Teoriat on kerätty erinäisistä kirjallisista lähteistä, kuten kirjoista ja artikkeleista. Keskeisimmät käsitteet ovat brändiin ja strategiaan liittyvät teoriat. Lopputyössä on käytetty perinteistä menetelmää, eli tiedon etsimistä itsenäisesti, kuten myös haastettuluja yrityksen sisäisesti.
Lopputyön tuloksena on yhtenäinen ja mahdollisimman toimiva markkinointisuunnitelma IT-Line Oy:lle. Työtä tehdessä kävi ilmi, että IT-Line Oy ei periaatteessa ole toteuttanut minkäänlaista suunnitelmallista markkinointia. Tästä johtuen markkinointisuunnitelman teko oli loppujen lopuksi melko yksinkertaista. Lopputuloksista päätellen, IT-Line Oy on kasvava yritys, jolla on suuret mahdollisuudet, etenkin jos markkinointi saadaan säädettyä oikein.