Asiakastukijärjestelmän rakentaminen
Helin, Henri (2017)
Helin, Henri
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120319427
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120319427
Tiivistelmä
Tämän insinöörityön tavoitteena oli oppia, kuinka luoda verkkopohjainen asiakastukijärjestelmä, joka on yhteydessä toiminnanohjausjärjestelmä Jiraan. Asiakastukijärjestelmän tarkoituksena on virtaviivaistaa nykyistä tuen toimintamallia, jossa tukihenkilöiden tulee manuaalisesti kirjata tukipyynnöt Jiraan.
Insinöörityön tuloksena on web-sovellus, joka toimii asiakastukijärjestelmänä Siton asiakkaille. Asiakastukijärjestelmä kattaa tukipyyntölomakkeen, chat-palvelun, uutiskanavan, koulutusten tilauksen sekä usein kysytyt kysymykset -osion.
Sovellus koostuu kahdesta osasta, jotka ovat back-end ja front-end. Back-endinä toimii ASP.NET-sovellus, ja front-endinä Angular 4 -sovellus. ASP.NET-sovellus on yhteydessä Siton käyttämään asiakastukijärjestelmä Jiraan, johon asiakkaiden tekemät tukipyynnöt kirjoitetaan.
Kirjallinen osuus jakautuu front-endin ja back-endin tarkasteluihin. Front-end osuus keskittyy Angular 4 -sovelluksen tekoon. Back-end -osuus käsittää ASP.NET-osuuden, JIRA-integraation sekä autentikaation.
Insinöörityön tuloksena on web-sovellus, joka toimii asiakastukijärjestelmänä Siton asiakkaille. Asiakastukijärjestelmä kattaa tukipyyntölomakkeen, chat-palvelun, uutiskanavan, koulutusten tilauksen sekä usein kysytyt kysymykset -osion.
Sovellus koostuu kahdesta osasta, jotka ovat back-end ja front-end. Back-endinä toimii ASP.NET-sovellus, ja front-endinä Angular 4 -sovellus. ASP.NET-sovellus on yhteydessä Siton käyttämään asiakastukijärjestelmä Jiraan, johon asiakkaiden tekemät tukipyynnöt kirjoitetaan.
Kirjallinen osuus jakautuu front-endin ja back-endin tarkasteluihin. Front-end osuus keskittyy Angular 4 -sovelluksen tekoon. Back-end -osuus käsittää ASP.NET-osuuden, JIRA-integraation sekä autentikaation.