Local Bistron verkkomarkkinointisuunnitelma
Natunen, Simo (2017)
Natunen, Simo
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720064
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720064
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Joensuun Keittäjien Local Bistro. Työn tavoit-teena oli luoda ravintolalle toimiva verkkomarkkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitel-man on tarkoitus tulla käyttöön syksyllä 2017. Opinnäytetyö alkaa tietoperustan hankkimisella. Tietoperustassa on avattu käsitteet ”markkinointi” ja ”markkinointisuunnitelma”. Markkinointia on esitelty käsitteiden sekä his-torian avulla. Markkinointisuunnitelmaprosessi on kuvattu vaihe vaiheelta. Tietoperustan jälkeen esitellään varsinainen markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelman jälkeen pohditaan mahdollisia tuloksia. Tuloksena syntyi sosiaaliseen mediaan pohjautuva markkinointisuunnitelma, jonka on tar-koitus antaa suorat eväät yrittäjälle suorittaa markkinointia. Suunnitelma sisältää yrityksen tämänhetkisen tilan, kilpailutilanteen, suunnitelman myyntikanaville ja kohderyhmille sekä ehdotuksia uusille tuotteille.