Kuinka kuluttaja saadaan ostamaan verkkokaupasta konversio-optimoinnin avulla : Case: Allhems.com
Suominen, Mirjami (2017)
Suominen, Mirjami
Lapin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720173
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720173
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on konversio-optimointi. Kyseessä on tutkimuk-sellinen ja toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tavoitteena on tutkia konversio-optimointia. Työn tavoitteena on myös tutkia sitä, mikä vaikuttaa kuluttajan os-topäätökseen verkkokaupasta ja sitä, miten kuluttaja houkutellaan ostamaan verkkokaupasta konversio-optimoinnin avulla. Työssä ei varsinaisesti keskitytä tekniseen toteuttamiseen, vaan luodaan toimeksiantajalleni ohje, kuinka käyt-tää konversio-optimointia verkkokaupan apuna.
Työn rakenne on neliosainen, joka kostuu teoriaosasta, kyselytutkimuksen tu-loksista, toimeksiantajalleni kootusta ohjeesta ja pohdinnasta. Teoriaosassa perehdytään verkko-ostamiseen Suomessa, kuluttajien vaatimuksiin verkko-kaupalta, kyselylomakkeen vastauksiin sekä verkkomyymisen myyntipsykolo-giaan. Teoriaosassa käsitellään myös konversio-optimointia sen prosessia, ra-kentamista ja testaamista. Kyselytutkimuksen tuloksissa käydään läpi opinnäy-tetyöhöni liittyen luodun kartoittavan kyselytutkimuksen tuloksia. Ohje-osiossa luon toimeksiantajalle ohjeen, kuinka hyödyntää verkkokaupassaan kyselytut-kimuksen tuloksia ja myyntipsykologiaa, sekä luon toimeksiantajalleni ohjeen siitä, kuinka käyttää konversio-optimointia verkkokaupassaan.
Käytän opinnäytetyössäni hyväksi tutkimusaineistona englanninkielisiä inter-netsivuja ja kirjallisuutta, koska tarvittavaa tietoa ei valitettavasti ole julkaistu suomenkielellä paljoakaan. Käytän tutkimusaineistona myös luomaani kyselyn vastauksia.
Työn rakenne on neliosainen, joka kostuu teoriaosasta, kyselytutkimuksen tu-loksista, toimeksiantajalleni kootusta ohjeesta ja pohdinnasta. Teoriaosassa perehdytään verkko-ostamiseen Suomessa, kuluttajien vaatimuksiin verkko-kaupalta, kyselylomakkeen vastauksiin sekä verkkomyymisen myyntipsykolo-giaan. Teoriaosassa käsitellään myös konversio-optimointia sen prosessia, ra-kentamista ja testaamista. Kyselytutkimuksen tuloksissa käydään läpi opinnäy-tetyöhöni liittyen luodun kartoittavan kyselytutkimuksen tuloksia. Ohje-osiossa luon toimeksiantajalle ohjeen, kuinka hyödyntää verkkokaupassaan kyselytut-kimuksen tuloksia ja myyntipsykologiaa, sekä luon toimeksiantajalleni ohjeen siitä, kuinka käyttää konversio-optimointia verkkokaupassaan.
Käytän opinnäytetyössäni hyväksi tutkimusaineistona englanninkielisiä inter-netsivuja ja kirjallisuutta, koska tarvittavaa tietoa ei valitettavasti ole julkaistu suomenkielellä paljoakaan. Käytän tutkimusaineistona myös luomaani kyselyn vastauksia.