Instagram markkinointikanavana : case: Ella Kettunen Art
Virta, Johanna (2017)
Virta, Johanna
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120820294
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120820294
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa yritykselle sosiaalisen median strategia. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona yritykselle Ella Kettunen Art. Kettunen on turkulainen tatuointiyrittäjä, joka on pyörittänyt yritystoimintaansa vuodesta 2014 lähtien. Instagram on yrittäjän pääsääntöisesti käyttämä markkinointikanava. Opinnäytetyössä keskityttiin markkinoinnin ja viestinnän kehittämiseen Instagramissa, jotta yritys saisi lisää näkyvyyttä sekä uusia asiakkaita. Lopputuotteena syntyi tavoitteellinen sosiaalisen median strategia yrityksen tarpeisiin.
Opinnäytetyössä perehdytään digitaaliseen markkinointiin, jonka keinoista käsitellään eritoten sosiaalista mediaa. Työssä punnitaan sosiaalisen median hyötyjä ja haittoja, sekä selvitetään sosiaalisen median strategian luomisen askeleet. Työssä käsitellään myös visuaalisen markkinoinnin keinoja, sekä perehdytään värien merkitykseen ja symboliikkaan. Lisäksi tutkitaan valokuvauksen tehokeinoja, sekä valokuvan onnistumisen kannalta tärkeitä tekijöitä.
Lopuksi yritykselle laaditaan kuuden kuukauden ajalle sijoittuva sosiaalisen median strategia Instagram-sovellukselle. Strategia pohjautuu teoriaosuudessa hankittuun tietoon ja käsittää strategialle laaditut tavoitteet, niiden mittaamisen, strategian kohderyhmän määrittelyn sekä kilpailutilanteen arvioinnin. Lisäksi se sisältää tulevalle sisällölle suunnitellut raamit. Strategia on pyritty kiteyttämään mahdollisimman selkeään ja ymmärrettävään muotoon, jotta yrittäjän on helppo lähteä sitä toteuttamaan.
Opinnäytetyössä perehdytään digitaaliseen markkinointiin, jonka keinoista käsitellään eritoten sosiaalista mediaa. Työssä punnitaan sosiaalisen median hyötyjä ja haittoja, sekä selvitetään sosiaalisen median strategian luomisen askeleet. Työssä käsitellään myös visuaalisen markkinoinnin keinoja, sekä perehdytään värien merkitykseen ja symboliikkaan. Lisäksi tutkitaan valokuvauksen tehokeinoja, sekä valokuvan onnistumisen kannalta tärkeitä tekijöitä.
Lopuksi yritykselle laaditaan kuuden kuukauden ajalle sijoittuva sosiaalisen median strategia Instagram-sovellukselle. Strategia pohjautuu teoriaosuudessa hankittuun tietoon ja käsittää strategialle laaditut tavoitteet, niiden mittaamisen, strategian kohderyhmän määrittelyn sekä kilpailutilanteen arvioinnin. Lisäksi se sisältää tulevalle sisällölle suunnitellut raamit. Strategia on pyritty kiteyttämään mahdollisimman selkeään ja ymmärrettävään muotoon, jotta yrittäjän on helppo lähteä sitä toteuttamaan.