Sähköisen kyselytutkimuksen menetelmät : Case Seppälän Valokuvaamo
Pääkkönen, Noora (2017)
Pääkkönen, Noora
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120620010
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120620010
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä vertaillaan ja tutkitaan sähköisen kyselytutkimuksen menetelmiä. Työn tarkoituksena on löytää toimeksiantajayritykselle sopiva keino kerätä asiakaspalautetta verkossa ja käyttää kyseistä menetelmää asiakastyytyväisyyden kartoittamisessa.
Työssä tutkittiin verkossa olevia lomakepalveluita sekä sähköisten lomakkeiden sisältöä ja tekniikoita. Toimeksiantajan asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin verkossa syksyllä 2017. Asiakastyytyväisyystutkimus oli määrällinen eli kvantitatiivinen tutkimus. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin kyselytutkimusta, joka sisälsi avoimia sekä strukturoituja kysymyksiä. Tutkimukseen osallistui 39 asiakasta kuukauden ajalta.
Työssä löytyi sopiva verkkokyselymenetelmä, jossa hyödynnetään Google Forms palvelua ja WordPress-lisäosaa toimeksiantajan omilla kotisivuilla. Tutkimus onnistui teknisesti. Tutkimustulosten perusteella voidaan sanoa, että Vaasan Seppälän Valokuvaamon asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä yrityksen palveluihin ja liiketoimintaan.
Työssä tutkittiin verkossa olevia lomakepalveluita sekä sähköisten lomakkeiden sisältöä ja tekniikoita. Toimeksiantajan asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin verkossa syksyllä 2017. Asiakastyytyväisyystutkimus oli määrällinen eli kvantitatiivinen tutkimus. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin kyselytutkimusta, joka sisälsi avoimia sekä strukturoituja kysymyksiä. Tutkimukseen osallistui 39 asiakasta kuukauden ajalta.
Työssä löytyi sopiva verkkokyselymenetelmä, jossa hyödynnetään Google Forms palvelua ja WordPress-lisäosaa toimeksiantajan omilla kotisivuilla. Tutkimus onnistui teknisesti. Tutkimustulosten perusteella voidaan sanoa, että Vaasan Seppälän Valokuvaamon asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä yrityksen palveluihin ja liiketoimintaan.