Brändi ja tarina : miksi brändejä pitäisi markkinoida tarinoiden avulla?
Vuorinen, Eini (2017)
Vuorinen, Eini
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112818652
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112818652
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on perustella, miksi tarinankerronta on merkittävä osa brändimarkkinointia. Teoria pohjautuu kolmeen haastatteluun sekä kirjallisiin teoksiin, niin markkinoinnin kuin käsikirjoittamisen puolelta.
Hyvä mainostarina koskettaa asiakasta ja osoittaa brändin olevan merkityksellinen ku- luttajalle. Taitava tarinankertoja käyttää hyödykseen tunteita ja mielikuvia sekä viestii brändin arvoista ja identiteetistä oivaltavalla tavalla. Opinnäytetyön lopussa on esimerk- kejä mainoksista, jotka käyttävät tarinankerrontaa hyödykseen.
Opinnäytetyö on tarkoitettu mainonnan suunnittelun opiskelijoille ja yrityksille perustele- maan viestinnän tarinallistamisen tärkeyttä.
Hyvä mainostarina koskettaa asiakasta ja osoittaa brändin olevan merkityksellinen ku- luttajalle. Taitava tarinankertoja käyttää hyödykseen tunteita ja mielikuvia sekä viestii brändin arvoista ja identiteetistä oivaltavalla tavalla. Opinnäytetyön lopussa on esimerk- kejä mainoksista, jotka käyttävät tarinankerrontaa hyödykseen.
Opinnäytetyö on tarkoitettu mainonnan suunnittelun opiskelijoille ja yrityksille perustele- maan viestinnän tarinallistamisen tärkeyttä.