Hur används digitala marknadsförings- och grafisk design- tjänster i området Raseborg och Hangö? : En kundundersökning åt företaget MR.Media
Grönqvist, Emilia (2017)
Grönqvist, Emilia
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121320948
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121320948
Tiivistelmä
Användningen av digital marknadsföring och grafisk design är något som vi stöter på dagligen även om vi inte alltid vet det. Företag använder sig av digital marknadsföring för att marknadsföra sina tjänster eller produkter via digitala kanaler och plattformar. I dagens läge sker utvecklingen väldigt snabbt och företagen måste utvecklas i samma takt för att nå ut till konsumenterna, därför har den digitala marknadsföringen blivit allt mer viktig.
Marknadsförings- och mediaföretaget MR.Media gav mig i uppdrag att undersöka användningen av digitala marknadsförings- och grafisk design-tjänster hos företag och föreningar i området Raseborg och Hangö. För att nå målet utfördes en marknadsanalys av data som samlats in via en kvantitativ undersökning i form av en elektronisk enkät som skickades ut till respondenterna.
Undersökningen gav mycket med information om hur företagen och föreningarna inom området använder sig av digitala marknadsförings- och grafisk design-tjänster. Resultaten kan användas av uppdragsgivaren för kommande projekt, och de ger även en uppfattning om hur marknadsläget i området ser ut. Arbetets resultat ger mervärde för uppdragsgivaren.
Marknadsförings- och mediaföretaget MR.Media gav mig i uppdrag att undersöka användningen av digitala marknadsförings- och grafisk design-tjänster hos företag och föreningar i området Raseborg och Hangö. För att nå målet utfördes en marknadsanalys av data som samlats in via en kvantitativ undersökning i form av en elektronisk enkät som skickades ut till respondenterna.
Undersökningen gav mycket med information om hur företagen och föreningarna inom området använder sig av digitala marknadsförings- och grafisk design-tjänster. Resultaten kan användas av uppdragsgivaren för kommande projekt, och de ger även en uppfattning om hur marknadsläget i området ser ut. Arbetets resultat ger mervärde för uppdragsgivaren.