Inbound-markkinoinnin toteutus Hubspot alustan avulla : case Arvo Piiroinen Oy
Virtanen, Eeva (2017)
Virtanen, Eeva
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121120651
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121120651
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Arvo Piiroinen Oy:lle. Opinnäytetyön päätavoitteena on selvittää, minkälaista inbound-markkinointia Arvo Piiroinen Oy:n kannattaisi tehdä käyttäen apunaan Hubspotin työkaluja.
Opinnäytetyössä avataan käsitteitä Hubspot ja inbound-markkinointi. Myös erilaisia inbound-markkinoinnin keinoja käydään tarkemmin läpi. Opinnäytetyössä käydään läpi myös mitä ostajapersoonat ovat sekä avataan liidi- ja liidin jalostus käsitteitä.
Inbound-markkinoinnin eri keinoja sekä liidien jalostusta toteutetaan yrityksessä konkreettisesti, ja verrataan, minkälaista hyötyä näistä toimenpiteistä on ollut sekä annetaan kehitysideoita tulevaisuuteen.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada toimeksiantoyritykselle lisää liidejä oikeanlaisella markkinoinnilla, sekä selkeä käsitys siitä, miten yrityksen kannattaa jatkossa hyödyntää inbound-markkinoinnin keinoja.
Opinnäytetyössä avataan käsitteitä Hubspot ja inbound-markkinointi. Myös erilaisia inbound-markkinoinnin keinoja käydään tarkemmin läpi. Opinnäytetyössä käydään läpi myös mitä ostajapersoonat ovat sekä avataan liidi- ja liidin jalostus käsitteitä.
Inbound-markkinoinnin eri keinoja sekä liidien jalostusta toteutetaan yrityksessä konkreettisesti, ja verrataan, minkälaista hyötyä näistä toimenpiteistä on ollut sekä annetaan kehitysideoita tulevaisuuteen.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada toimeksiantoyritykselle lisää liidejä oikeanlaisella markkinoinnilla, sekä selkeä käsitys siitä, miten yrityksen kannattaa jatkossa hyödyntää inbound-markkinoinnin keinoja.