LIIKETOIMINTASUUNNITELMA MAANRAKENNUSYRITYKSELLE
Juvonen, Oskari (2017)
Juvonen, Oskari
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421320
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421320
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena ja tavoitteena oli laatia Karjalan Virta Oy:lle yrityksen tarpeita vastaava ja kattava liiketoimintasuunnitelma, jossa erityisesti paneudutaan markkinointiin. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää ja kuvailla Karjalan Virta Oy:n tämän hetkistä liiketoimintaa ja tavoitteena oli kehittää uusi liiketoimintasuunnitelma, jonka avulla yrityksen liiketoiminnan osa-alueita saataisiin kehitettyä tulevaisuudessa ja yrityksen tavoite toimialalla laajentumiseen mahdollistuu paremmin.
Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi Karjalan Virta Oy. Opinnäytetyön tietoperustana toimii liiketoimintasuunnitelman tekoon ja markkinointiin soveltuva kirjallisuus, tutkimukset. Työn tekoon on käytetty myös yrityksen aikaisempien tilikausien asiakirjoja, yrittäjän tuntemusta alasta ja internetlähteitä.
Tämä opinnäytetyö opetti liiketoimintasuunnitelman tarkoitusta, merkitystä yritystoiminnalle ja liiketoimintasuunnitelman laatimista sekä brändäystä.
Teoriaosuuksissa käydään läpi liiketoimintasuunnitelman rakennetta, yritystoiminnan sisäisiä sekä ulkoisia tekijöitä ja viestinnän eri osa-alueita. Opinnäytetyön lopussa on pohdinta opinnäytetyön hyödyistä, onnistumisesta ja asioista, joista olisi vielä tutkittavaa.
The subject and the aim of this thesis was to draw up a complete business plan for Karjalan Virta Ltd. The business concentrates especially on marketing. The purpose of this thesis was to clarify and describe Karjalan Virta Ltd.’s business and its goals. The aim of the thesis was to develop new business plan to grow and develop the company’s business and marketing in the coming years. This thesis was commissioned by Karjalan Virta Ltd.
The theory part of this thesis is based on business economics and marketing literature and researches. The company’s past financial year’s paperwork, the entrepreneur’s knowledge about the field and online sources have also been used.
This thesis taught the purpose of a business plan, the importance of the business plan for the company and the preparation of a business plan as well as branding.
The theory section examines the structure of a business plan, the internal and external factors of a business and different parts of marketing communications. At the end of the thesis there is a reflection on the benefits and on the success of the thesis and thoughts about subjects that there are to research even more.
Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi Karjalan Virta Oy. Opinnäytetyön tietoperustana toimii liiketoimintasuunnitelman tekoon ja markkinointiin soveltuva kirjallisuus, tutkimukset. Työn tekoon on käytetty myös yrityksen aikaisempien tilikausien asiakirjoja, yrittäjän tuntemusta alasta ja internetlähteitä.
Tämä opinnäytetyö opetti liiketoimintasuunnitelman tarkoitusta, merkitystä yritystoiminnalle ja liiketoimintasuunnitelman laatimista sekä brändäystä.
Teoriaosuuksissa käydään läpi liiketoimintasuunnitelman rakennetta, yritystoiminnan sisäisiä sekä ulkoisia tekijöitä ja viestinnän eri osa-alueita. Opinnäytetyön lopussa on pohdinta opinnäytetyön hyödyistä, onnistumisesta ja asioista, joista olisi vielä tutkittavaa.
The subject and the aim of this thesis was to draw up a complete business plan for Karjalan Virta Ltd. The business concentrates especially on marketing. The purpose of this thesis was to clarify and describe Karjalan Virta Ltd.’s business and its goals. The aim of the thesis was to develop new business plan to grow and develop the company’s business and marketing in the coming years. This thesis was commissioned by Karjalan Virta Ltd.
The theory part of this thesis is based on business economics and marketing literature and researches. The company’s past financial year’s paperwork, the entrepreneur’s knowledge about the field and online sources have also been used.
This thesis taught the purpose of a business plan, the importance of the business plan for the company and the preparation of a business plan as well as branding.
The theory section examines the structure of a business plan, the internal and external factors of a business and different parts of marketing communications. At the end of the thesis there is a reflection on the benefits and on the success of the thesis and thoughts about subjects that there are to research even more.