Opas affiliate-markkinoinnin aloittamiseen
Paikkari, Elias (2017)
Paikkari, Elias
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121721675
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121721675
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on laatia yrityksille suunnattu opas affiliate-markkinoinnin aloittamiseen. Affiliate-markkinointi tarjoaa tulospohjaisen ratkaisun digimarkkinointiin, jossa mainostaja maksaa klikkien tai näkyvyyden sijaan vain toteutuneista kaupoista tai muista halutuista tapahtumista. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Suomessa toimiva affiliate-verkko, joka yhdistää mainostavat yritykset ja mainontaa tekevät julkaisijat. Affiliate-markkinointi on etenkin Yhdysvalloissa merkittävä digimarkkinoinnin keino, mutta Suomessa sen käyttö ja tunnettavuus on kuitenkin toistaiseksi verrattain vähäistä.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään affiliate-markkinoinnin hyötyjä sekä affiliate-markkinointia suosittelumarkkinoinnin osana. Teoriaosuuden päätteeksi pohjustettiin lähtökohtia oppaan tekemiselle.
Opas affiliate-markkinoinnin aloittamiseen laadittiin teoriaosuuden lähdemateriaalien sekä tekijän omien ja toimeksiantajayrityksen kokemusten pohjalta. Opasta lähestyttiin siitä näkökulmasta, että lukijalla ei ole aiempaa tietoa affiliate-markkinoinnista. Opas tarjoaa paljon hyödyllistä tietoa myös niille lukijoille, joille muut digimarkkinoinnin keinot ovat entuudestaan tuttuja.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään affiliate-markkinoinnin hyötyjä sekä affiliate-markkinointia suosittelumarkkinoinnin osana. Teoriaosuuden päätteeksi pohjustettiin lähtökohtia oppaan tekemiselle.
Opas affiliate-markkinoinnin aloittamiseen laadittiin teoriaosuuden lähdemateriaalien sekä tekijän omien ja toimeksiantajayrityksen kokemusten pohjalta. Opasta lähestyttiin siitä näkökulmasta, että lukijalla ei ole aiempaa tietoa affiliate-markkinoinnista. Opas tarjoaa paljon hyödyllistä tietoa myös niille lukijoille, joille muut digimarkkinoinnin keinot ovat entuudestaan tuttuja.