Digitaalinen markkinointiviestintä ja sosiaalinen media vakuutusyhtiössä : case: LähiTapiola Varsinais-Suomi
Peltoniemi, Iida (2017)
Peltoniemi, Iida
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421379
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421379
Tiivistelmä
Vakuutusala käy parhaillaan läpi digitalisaation aiheuttamaa murrosta. Digitaalisessa maailmassa varttunut sukupolvi haastaa yritysten markkinointiviestinnän sekä palvelutarjonnan pysymään nopeassa muutoksessa mukana. Näkyvyys sosiaalisessa mediassa vaikuttaa siihen, millainen mielikuva yrityksestä syntyy kuluttajalle. Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia LähiTapiola Varsinais-Suomen Facebook-sivua ja sitä, minkälainen sisältö sivun seuraajia kiinnostaa.
Tässä opinnäytetyössä on kaksi osaa, teoriaosuus ja tutkimusosuus. Teoriaosuudessa käydään läpi sitä, mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointiviestintä ja miksi se on tärkeää. Lisäksi tutustutaan digitaalisen markkinointiviestinnän tyypillisimpiin keinoihin.
Tutkimusosuuden tavoitteena oli selvittää sitä, minkälainen sisältö kiinnostaa LähiTapiola Varsinais-Suomen Facebook-sivun seuraajia. Tutkimusmenetelmänä oli kyselytutkimus sivun seuraajille liittyen sivun sisältöön ja julkaisuihin.
Tutkimuksen toteutus onnistui, ja tutkimuksen tuloksia voidaan jatkossa hyödyntää LähiTapiola Varsinais-Suomen Facebook-sivun kehittämisessä.
Tässä opinnäytetyössä on kaksi osaa, teoriaosuus ja tutkimusosuus. Teoriaosuudessa käydään läpi sitä, mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointiviestintä ja miksi se on tärkeää. Lisäksi tutustutaan digitaalisen markkinointiviestinnän tyypillisimpiin keinoihin.
Tutkimusosuuden tavoitteena oli selvittää sitä, minkälainen sisältö kiinnostaa LähiTapiola Varsinais-Suomen Facebook-sivun seuraajia. Tutkimusmenetelmänä oli kyselytutkimus sivun seuraajille liittyen sivun sisältöön ja julkaisuihin.
Tutkimuksen toteutus onnistui, ja tutkimuksen tuloksia voidaan jatkossa hyödyntää LähiTapiola Varsinais-Suomen Facebook-sivun kehittämisessä.