Markkinointi sosiaalisessa mediassa vaalien aikana
Kemppainen, Julia (2017)
Kemppainen, Julia
Savonia-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121922123
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121922123
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia sosiaalista mediaa ja sen vaikuttavuutta äänestyskäyttäytymiseen Eduskuntavaaleissa 2015. Opinnäytetyössä havainnoidaan sosiaalisen median kanavien vaikuttavuutta äänestyspäätökseen. Opinnäytetyössä tarkastellaan yhden eduskuntavaaliehdokkaan markkinointia sosiaalisessa mediassa vaalien aikana.
Opinnäytetyössä käytetään kahta kvantitatiivista tutkimusta tulosten selvittämiseksi. Tietopohjana työssä toimivat kirja- ja internet lähteet. Sosiaalisen median määrittely, julkisen imagon merkitys ja yhteiskunnan vaikutus vaaleihin ovat osa luettuja lähteitä.
Opinnäytetyössä selvitetään miten sosiaalinen media vaikuttaa äänestyspäätökseen. Opinnäytetyö on merkityksellinen puolueille, äänestäjille, sosiaalista media aktiivisesti käyttäville ja politiikasta kiinnostuneille.
Opinnäytetyössä käytetään kahta kvantitatiivista tutkimusta tulosten selvittämiseksi. Tietopohjana työssä toimivat kirja- ja internet lähteet. Sosiaalisen median määrittely, julkisen imagon merkitys ja yhteiskunnan vaikutus vaaleihin ovat osa luettuja lähteitä.
Opinnäytetyössä selvitetään miten sosiaalinen media vaikuttaa äänestyspäätökseen. Opinnäytetyö on merkityksellinen puolueille, äänestäjille, sosiaalista media aktiivisesti käyttäville ja politiikasta kiinnostuneille.