KOKKOLAN KALLENTORIN KOTIPIZZAN ASIAKASTYYTYVÄISYYS
Lerto, Petteri; Imponen, Juho (2017)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122122370
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122122370
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tavoitteena oli selvittää Kallentorin Kotipizzan asiakkaiden tyytyväisyyttä ravintolan toimintaan. Tavoitteena oli myös tutkia eri osa-alueiden avulla, mihin asiakkaat olivat tyytyväisiä ja mihin eivät. Osa-alueita olivat asiakaspalvelu, ravintolan tilat, ruoka ja yleiset kysymykset. Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee myyntiä, asiakaspalvelua, markkinoinnin käsitettä ja toimintamuotoja sekä markkinoinnin kilpailukeinoja. Markkinoinnin kilpailukeinoista käytiin läpi 7Pmalli ja toimintamuodoista ulkoinen ja sisäinen markkinointi sekä vuorovaikutus- ja asiakassuhdemarkkinointi. Lähteinä käytettiin markkinointiin, asiakastyytyväisyyteen, myyntiin, asiakaspalveluun ja kilpailukeinoihin liittyvää kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tutkimusosio toteutettiin tyytyväisyyskyselynä Kokkolan Kallentorin Kotipizzassa. Tiedonhankintamenetelmänä oli Kotipizzassa toteutettava kysely. Vastauksia saatiin 68 kpl.
Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että asiakkaat olivat tyytyväisiä Kallentorin Kotipizzan toimintaan. Palveluun asiakkaat olivat tyytyväisiä kaikilta osin. Tutkimuksesta selvisi, että ruoka ja etenkin sen maku on kiitettävällä tasolla. Tutkimuksessa havaittiin, että ravintolan tiloissa ja ruuan hinta-laatusuhteessa on hieman parannettavaa.
Opinnäytetyön tutkimusosio toteutettiin tyytyväisyyskyselynä Kokkolan Kallentorin Kotipizzassa. Tiedonhankintamenetelmänä oli Kotipizzassa toteutettava kysely. Vastauksia saatiin 68 kpl.
Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että asiakkaat olivat tyytyväisiä Kallentorin Kotipizzan toimintaan. Palveluun asiakkaat olivat tyytyväisiä kaikilta osin. Tutkimuksesta selvisi, että ruoka ja etenkin sen maku on kiitettävällä tasolla. Tutkimuksessa havaittiin, että ravintolan tiloissa ja ruuan hinta-laatusuhteessa on hieman parannettavaa.