Asiakastyytyväisyystutkimus: S-market Kärsämäki
Heino, Juha-Matti; Luttinen, Jaakko (2017)
Heino, Juha-Matti
Luttinen, Jaakko
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122122412
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122122412
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää S-market Kärsämäen asiakastyytyväisyyttä. Asiakastyytyväisyyden mittareina käytettiin asiakaspalvelua, myymälää sekä tuotteita ja oheispalveluita. Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin palvelua ja sen laatua, asiakaskeskeisyyttä, asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista sekä päivittäistavarakauppaa.
Tutkimus toteutettiin asiakastyytyväisyyskyselynä paikan päällä myymälässä jaetuilla lomakkeilla. Vastaukset kerättiin syyskuussa 2017 ja niitä saatiin yhteensä 88 kappaletta. Tutkimustuloksia analysoitiin Excel-ohjelmaa apuna käyttäen.
Tutkimuksen avulla saatiin selville, että asiakaspalveluun ja etenkin itse myymälään oltiin hyvin tyytyväisiä. Tuotteisiin ja oheispalveluihin ei oltu ihan yhtä tyytyväisiä, vaikka nekin olivat hyvällä tasolla. Tutkimustulokset tullaan käymään läpi marketpäällikön ja alaisten kesken lähiaikoina.
Tutkimus toteutettiin asiakastyytyväisyyskyselynä paikan päällä myymälässä jaetuilla lomakkeilla. Vastaukset kerättiin syyskuussa 2017 ja niitä saatiin yhteensä 88 kappaletta. Tutkimustuloksia analysoitiin Excel-ohjelmaa apuna käyttäen.
Tutkimuksen avulla saatiin selville, että asiakaspalveluun ja etenkin itse myymälään oltiin hyvin tyytyväisiä. Tuotteisiin ja oheispalveluihin ei oltu ihan yhtä tyytyväisiä, vaikka nekin olivat hyvällä tasolla. Tutkimustulokset tullaan käymään läpi marketpäällikön ja alaisten kesken lähiaikoina.