Sinustako Jatkoajan tekijä? - vapaaehtoispohjalta toimivan verkkomedian rekrytoimislehden konsepti
Koljonen, Sami (2017)
Koljonen, Sami
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801151300
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801151300
Tiivistelmä
Toteutin toimeksiantona Jatkoaika.com-verkkosivulle 12-sivuisen rekrytoimislehtisen, jonka avulla verkkolehti pyrkii löytämään riveihinsä uusia toimittajia ja valokuvaajia.
Lehtisessä esitellään, mikä Jatkoaika.com on, sekä syitä, miksi vapaaehtoispohjalta toimivaan mediaan kannattaa hakea töihin.
Opinnäytetyöni kirjallisessa osassa kerron rekrytoimislehden tuotantoprosessista sekä analysoin sen onnistumista visuaalisesti sekä sisällöllisesti.
Peilaan ratkaisujani ja työprosessiani alan ammattikirjallisuudessa esitettyihin ohjeisiin ja vinkkeihin sekä muihin mainostarkoituksessa tehtyihin lehtiin.
Tutkimuskysymykseni on, mitä visuaalisia, sisällöllisiä ja toimituksellisia ratkaisuja täytyy tehdä vapaaehtoispohjalta toimivalle Jatkoaika.comille tehtävän rekrytointilehden suunnittelussa ja toteutuksessa.
Millaisia ratkaisuni olivat verrattuna muihin vastaaviin lehtiin? Vastaavatko lehteni tyylilliset ja sisällölliset valinnat ammattikirjallisuudessa annettuja ohjeita ja vinkkejä? Voiko tekemääni lehteä pitää ammattimaisena kokonaisuutena?
Tavoitteeni oli luoda ehjä 12-sivuinen kokonaisuus, joka herättää mielenkiintoa ja on informatiivinen. Verrattuani valmista kokonaisuutta toisiin mainostarkoituksessa tehtyihin lehtiin sekä ammattikirjallisuudessa annettuihin ohjeisiin, voi todeta, että lehti pääosin täyttää sille asettamani tavoitteet.
Lehtisessä esitellään, mikä Jatkoaika.com on, sekä syitä, miksi vapaaehtoispohjalta toimivaan mediaan kannattaa hakea töihin.
Opinnäytetyöni kirjallisessa osassa kerron rekrytoimislehden tuotantoprosessista sekä analysoin sen onnistumista visuaalisesti sekä sisällöllisesti.
Peilaan ratkaisujani ja työprosessiani alan ammattikirjallisuudessa esitettyihin ohjeisiin ja vinkkeihin sekä muihin mainostarkoituksessa tehtyihin lehtiin.
Tutkimuskysymykseni on, mitä visuaalisia, sisällöllisiä ja toimituksellisia ratkaisuja täytyy tehdä vapaaehtoispohjalta toimivalle Jatkoaika.comille tehtävän rekrytointilehden suunnittelussa ja toteutuksessa.
Millaisia ratkaisuni olivat verrattuna muihin vastaaviin lehtiin? Vastaavatko lehteni tyylilliset ja sisällölliset valinnat ammattikirjallisuudessa annettuja ohjeita ja vinkkejä? Voiko tekemääni lehteä pitää ammattimaisena kokonaisuutena?
Tavoitteeni oli luoda ehjä 12-sivuinen kokonaisuus, joka herättää mielenkiintoa ja on informatiivinen. Verrattuani valmista kokonaisuutta toisiin mainostarkoituksessa tehtyihin lehtiin sekä ammattikirjallisuudessa annettuihin ohjeisiin, voi todeta, että lehti pääosin täyttää sille asettamani tavoitteet.