Markkinointisuunnitelma Yritys X:lle : Miten markkinoida Unity Asset Storessa myytävää tuotetta?
Männistö, Riku; Kivialho, Ida (2017)
Männistö, Riku
Kivialho, Ida
Oulun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802031983
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802031983
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda markkinointisuunnitelma yritykselle, joka valmistaa pelikehittäjille sisällön osia. Toimeksiantajamme toiminta on vielä alkuvaiheessa, eikä resursseja ole paljoa käytettävissä, joten työssä keskitytään niihin markkinoinnin keinoihin, jotka ovat realistisesti toteutettavissa. Toimialan vuoksi pääpainona on digitaalinen markkinointi ja käytettävissä olevien resurssien vuoksi tämän opinnäytetyön puitteissa keskitytään lähinnä sisältömarkkinoinnin keinoihin.
Tietoperustana on käytetty suurimmaksi osaksi aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, verkkoartikkeleita, blogeja ja muita digitaalisia lähteitä. Toimiala on nopeasti muuttuva, joten siitä ei ole juurikaan olemassa lähdekirjallisuutta. Markkinoinnin teoriassa on hyödynnetty keskeisiä markkinoinnin teoksia.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja se sisältää sekä teoreettisen osuuden että empiirisen osuuden. Teoreettisessa osuudessa perehdytään markkinoinnin kilpailukeinoihin sekä digitaaliseen markkinointiin. Empiirinen osuus on teoriaosuuteen pohjautuva toimeksiantajalle luotu markkinointisuunnitelma, joka on tarkoitettu vuodelle 2018. Suunnitelma on räätälöity toimeksiantajan tarpeiden ja resurssien mukaan mahdollisimman realistiseksi ja toteuttamiskelpoiseksi.
Tietoperustana on käytetty suurimmaksi osaksi aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, verkkoartikkeleita, blogeja ja muita digitaalisia lähteitä. Toimiala on nopeasti muuttuva, joten siitä ei ole juurikaan olemassa lähdekirjallisuutta. Markkinoinnin teoriassa on hyödynnetty keskeisiä markkinoinnin teoksia.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja se sisältää sekä teoreettisen osuuden että empiirisen osuuden. Teoreettisessa osuudessa perehdytään markkinoinnin kilpailukeinoihin sekä digitaaliseen markkinointiin. Empiirinen osuus on teoriaosuuteen pohjautuva toimeksiantajalle luotu markkinointisuunnitelma, joka on tarkoitettu vuodelle 2018. Suunnitelma on räätälöity toimeksiantajan tarpeiden ja resurssien mukaan mahdollisimman realistiseksi ja toteuttamiskelpoiseksi.