Kesäkiertue-markkinointikampanjan konseptointi : Case: Uponor Suomi Oy
Paakkunainen, Markus (2018)
Paakkunainen, Markus
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802062074
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802062074
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli konseptoida Kesäkiertue-markkinointikampanja asiakasyritys Uponor Suomi Oy:lle. Konseptointi koostuu kesällä 2017 pilotoidun Uponor Kesäkiertue 2017 -markkinointikampanjan raportoinnin ja kokemusten, yhteistyökumppaneille toteutetun kyselytutkimuksen ja haastattelun sekä ulkopuolisten yritysten benchmarkingin yhteistuloksista. Tavoiteena oli luoda toimiva konsepti Kesäkiertue-markkinointikampanjalle jatkossa sovellettavaksi.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu myynnin ja markkinoinnin teoriasta. Markkinoinnin teoriaosuus selittää yleisesti markkinoinnin käsitteen ja sen alakäsitteet, kuten digitaalisen markkinoinnin ja markkinointikampanjan. Lisäksi markkinoinnin teoria avaa konseptoinnin käsitettä sekä hieman uudempaa markkinoinnin tapaa. Myynnin teoriaosuus keskittyy myynnin käsitteeseen, asiakaspalveluun osana myyntiä sekä tekniseen osaamiseen myynnissä.
Tutkimusosio käsittelee Uponor Kesäkiertue 2017 -markkinointikampanjan, kyselytutkimuksen, haastatteluiden ja benchmarkingin tulokset. Näiden tulosten pohjalta luodaan johtopäätökset, jotka toimivat pohjana Kesäkiertue-markkinointikampanjaa järjestettäessä. Tutkimusosion toteutus, tulokset ja johtopäätökset on esitelty kokonaisessa työssä, mutta poistettu julkisesta versiosta.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu myynnin ja markkinoinnin teoriasta. Markkinoinnin teoriaosuus selittää yleisesti markkinoinnin käsitteen ja sen alakäsitteet, kuten digitaalisen markkinoinnin ja markkinointikampanjan. Lisäksi markkinoinnin teoria avaa konseptoinnin käsitettä sekä hieman uudempaa markkinoinnin tapaa. Myynnin teoriaosuus keskittyy myynnin käsitteeseen, asiakaspalveluun osana myyntiä sekä tekniseen osaamiseen myynnissä.
Tutkimusosio käsittelee Uponor Kesäkiertue 2017 -markkinointikampanjan, kyselytutkimuksen, haastatteluiden ja benchmarkingin tulokset. Näiden tulosten pohjalta luodaan johtopäätökset, jotka toimivat pohjana Kesäkiertue-markkinointikampanjaa järjestettäessä. Tutkimusosion toteutus, tulokset ja johtopäätökset on esitelty kokonaisessa työssä, mutta poistettu julkisesta versiosta.