Koulutusopas Moroccanoil-konsulenteille
Lemmetyinen, Annamaria (2018)
Lemmetyinen, Annamaria
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802212647
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802212647
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja koostaa koulutusopas Moroccanoil-brändin konsulenteille, jotka toimivat IdHAIR Finland Oy:n palveluksessa. Työssä käytiin läpi konsulentin työssä menestymisen kannalta tärkeitä aiheita. Teoreettinen viitekehys koostui myyntityön sekä asiakaspalvelun teemoista. Myyntityötä käsiteltiin ulkoisten sekä sisäisten käsitteiden kautta sekä henkilötasolta: Miten hyvä myyjä viestii verbaalisti ja non-verbaalisti siten, että vaikutelma myyjästä on asiantunteva, luotettava ja hyvä. Asiakaspalvelua pohdittiin kilpailukeinona sekä kehittämiskohteena organisaation sekä yksilön tasolla. Käsiteltynä oli myös pitkäaikaisen asiakkuuden merkitys ja vaikutus sekä kuluttajaan että yritykseen.
Koulutusoppaan tarkoitus on perehdyttää konsulentti yhteistyökumppanin toimintamalleihin, myyntiin ja asiakaspalveluun sekä edustettavan brändin tuotteisiin. Koulutusoppaan tarkoituksena on antaa uudelle konsulentille kaikki tarvittava teoriatieto sekä käytännön tieto, jotta konsulentin on helppo aloittaa työskentely. Materiaali ohjaa konsulenttia reflektoimaan omia taitoja sekä täydentämään osaamistaan oma-aloitteisesti. Työ on kattava tietopaketti, jota yhteistyökumppani voi jatkossa helposti hyödyntää perehdyttäessään uusia työntekijöitä.
Koulutusoppaan tarkoitus on perehdyttää konsulentti yhteistyökumppanin toimintamalleihin, myyntiin ja asiakaspalveluun sekä edustettavan brändin tuotteisiin. Koulutusoppaan tarkoituksena on antaa uudelle konsulentille kaikki tarvittava teoriatieto sekä käytännön tieto, jotta konsulentin on helppo aloittaa työskentely. Materiaali ohjaa konsulenttia reflektoimaan omia taitoja sekä täydentämään osaamistaan oma-aloitteisesti. Työ on kattava tietopaketti, jota yhteistyökumppani voi jatkossa helposti hyödyntää perehdyttäessään uusia työntekijöitä.