Sosiaalisen median suunnitelma Bar & Cafe Volumelle
Yazici, Emine (2018)
Yazici, Emine
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803183479
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803183479
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena on luoda sosiaalisen media suunnitelma Salolaiselle baarille. Työn toimeksiantaja on Bar & Cafe Volum. Työ aloitettiin syksyllä 2017 ja valmistui vuoden 2018 alkupuolella.
Työssä esitellään toimeksiantaja ja tarkastellaan erilaisia digitaalisen markkinoinnin strategioita. Työssä esitellään muun muassa SOSTAC, markkinointimix sekä 5S:n digitaalisen markkinoinnin tavoitteet. Näiden mallien pohjalta toimeksiantajalle luodaan sosiaalisen me-dian suunnitelma, joka koostuu lähtötilanteen analysoinnista, tavoitteiden määrittelystä, strategisesta osuudesta ja toimenpiteistä sekä jälkiseurannasta.
Opinnäytetyön tavoitteena on antaa lisää tietoa ja ymmärrystä toimeksiantajalle sosiaalisesta mediasta markkinointikanavana sekä jakaa vinkkejä toimenpiteitä varten tavoitteisiin pääsemiseksi. Tämä sosiaalisen median suunnitelma pohjautuu hyvin pitkälti SOSTAC malliin, joka esitellään työn teoriaosuudessa. Markkinointisuunnitelma on luotu erillisenä liitteenä.
Toimintasuunnitelma käsittää neljä valittua sosiaalisen median kanavaa: Facebook, In-stagram, Snapchat ja WhatsApp. Facebook on ainoa kanava, joka yrityksellä jo oli käytös-sä, joten sen osalta käydään läpi ainoastaan erilaisia toimenpiteitä. Lopputuloksena Bar & Cafe Volumelle syntyi sosiaalisen median suunnitelma, jossa tarkastellaan yrityksen nykyistä toimintaa ja pohditaan eri toimenpiteitä asetettuihin tavoitteisiin pääsemiseksi
Työssä esitellään toimeksiantaja ja tarkastellaan erilaisia digitaalisen markkinoinnin strategioita. Työssä esitellään muun muassa SOSTAC, markkinointimix sekä 5S:n digitaalisen markkinoinnin tavoitteet. Näiden mallien pohjalta toimeksiantajalle luodaan sosiaalisen me-dian suunnitelma, joka koostuu lähtötilanteen analysoinnista, tavoitteiden määrittelystä, strategisesta osuudesta ja toimenpiteistä sekä jälkiseurannasta.
Opinnäytetyön tavoitteena on antaa lisää tietoa ja ymmärrystä toimeksiantajalle sosiaalisesta mediasta markkinointikanavana sekä jakaa vinkkejä toimenpiteitä varten tavoitteisiin pääsemiseksi. Tämä sosiaalisen median suunnitelma pohjautuu hyvin pitkälti SOSTAC malliin, joka esitellään työn teoriaosuudessa. Markkinointisuunnitelma on luotu erillisenä liitteenä.
Toimintasuunnitelma käsittää neljä valittua sosiaalisen median kanavaa: Facebook, In-stagram, Snapchat ja WhatsApp. Facebook on ainoa kanava, joka yrityksellä jo oli käytös-sä, joten sen osalta käydään läpi ainoastaan erilaisia toimenpiteitä. Lopputuloksena Bar & Cafe Volumelle syntyi sosiaalisen median suunnitelma, jossa tarkastellaan yrityksen nykyistä toimintaa ja pohditaan eri toimenpiteitä asetettuihin tavoitteisiin pääsemiseksi