Visuaalinen Instagram-opas
Karjalainen, Lauri (2018)
Karjalainen, Lauri
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803173470
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803173470
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli laatia opas, joka auttaa yrityksiä luomaan omista Instagram-sivuistaan visuaalisesti hyvännäköisiä ja siten auttaa niitä erottautumaan kilpailijoistaan. Tarkoituksena oli luoda yleispätevä visuaalisen ilmeen kehittämistä käsittelevä opas, jota erikokoiset yritykset voivat omassa Instagram-markkinoinnissaan hyödyntää.
Työ koostui kahdesta osasta: teoreettisestä viitekehyksestä ja itse tuotoksesta eli oppaasta. Teoreettinen osa keskittyi pääosin sosiaaliseen mediaan ja visuaalisuuteen. Teoreettisessa osassa kerrottiin myös Instagramin käytöstä ja hyödyntämisestä yritysnäkökulmasta. Itse opas muodostui yhdessä teoreettisen viitekehyksen sekä kirjoittajan Instagramiin ja visuaalisuuteen perustuvan tiedon pohjalta. Opas auttaa lukijoita kehittämään omia Instagram-sivuja visuaalisesti ja pyrkii inspiroimaan heitä. Oppaassa myös näytetään, miten välttää visuaalisia virheitä Instagramissa.
Instagram-sivujen visuaalinen kehittäminen on hyödyllistä yrityksille kokoluokasta riippumatta. Instagram-sivujen visuaalisen kehittäminen auttaa yrityksiä erottautumaan kilpailijoista tuoden siten yrityksille parempaa näkyvyyttä. Visuaalisesti näyttävällä Instagram-sivulla voidaan myös vaikuttaa positiivisesti ihmisten mielikuviin yrityksistä ja parantaa brändi-imagoa.
Työ koostui kahdesta osasta: teoreettisestä viitekehyksestä ja itse tuotoksesta eli oppaasta. Teoreettinen osa keskittyi pääosin sosiaaliseen mediaan ja visuaalisuuteen. Teoreettisessa osassa kerrottiin myös Instagramin käytöstä ja hyödyntämisestä yritysnäkökulmasta. Itse opas muodostui yhdessä teoreettisen viitekehyksen sekä kirjoittajan Instagramiin ja visuaalisuuteen perustuvan tiedon pohjalta. Opas auttaa lukijoita kehittämään omia Instagram-sivuja visuaalisesti ja pyrkii inspiroimaan heitä. Oppaassa myös näytetään, miten välttää visuaalisia virheitä Instagramissa.
Instagram-sivujen visuaalinen kehittäminen on hyödyllistä yrityksille kokoluokasta riippumatta. Instagram-sivujen visuaalisen kehittäminen auttaa yrityksiä erottautumaan kilpailijoista tuoden siten yrityksille parempaa näkyvyyttä. Visuaalisesti näyttävällä Instagram-sivulla voidaan myös vaikuttaa positiivisesti ihmisten mielikuviin yrityksistä ja parantaa brändi-imagoa.