Instagram-sovelluksen hyödyntäminen hotelliliiketoiminnassa : case: Radisson Blu Marina Palace Hotel
Hänninen, Anna (2018)
Hänninen, Anna
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803203574
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803203574
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan Instagram-sovelluksen hyödyntämistä osana hotelliliiketoimintaa. Työn toimeksiantajana toimii Radisson Blu Marina Palace Hotel.
Opinnäytetyön tavoitteena on toimeksiantajahotellin Instagram-tilin tehokkaampi, taloudellisempi ja tuloksellisempi hyödyntäminen osana tulevaisuuden liiketoimintaa. Työn avulla on haluttu tarjota toimeksiantajalle konkreettisia kehittämisehdotuksia liittyen sekä sen Instagram-tiliin että sen sisältöön. Työn teoriaosuus koostuu Instagram-sovelluksen lisäksi sosiaalisen median määritelmästä ja toimintaympäristöstä, sosiaalisen median markkinoinnista sekä sosiaalisesta mediasta osana hotelliliiketoimintaa. Työ on rajattu käsittelemään sosiaalisen median kanavista ainoastaan Instagram-sovellusta.
Aihetta on lähestytty työssä teoriapohjan lisäksi monimetoditutkimuksen kautta. Monimetoditutkimuksessa on käytetty kahta tutkimusmenetelmää, jotka ovat havainnointi ja benchmarking-analyysi. Myös opinnäytetyössä toteutettu tutkimus perustuu teoriaan. Molempia työn menetelmiä on käytetty sekä toimeksiantajahotellin että vertailtavien hotellien Instagram-tilien tutkimiseen ja analysoimiseen. Benchmarking-hotelleiksi tutkimukseen valittiin neljä muuta Suomen Radisson Blu -ketjun hotellia.
Työn tuloksena on tuotettu suoraan toimeksiantajalle suunnattuja kehittämisehdotuksia, jotka perustuvat sekä työn teoriapohjaan että toteutettuun tutkimukseen. Kehittämisehdotukset liittyvät Radisson Blu Marina Palace Hotelin Instagram-tiliin, seuraajiin sekä tilin sisältöön. Instagram-tilin sisällön osalta kehittämisehdotukset on jaettu kahteen osaan: kuvalliseen sekä videosisältöön. Työn loppuun kootuilla kehittämisehdotuksilla on pyritty tarjoamaan toimeksiantajalle entistä paremmat edellytykset ja lähtökohdat Instagram-sovelluksen tehokkaampaan, taloudellisempaan ja tuloksellisempaan hyödyntämiseen tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön tavoitteena on toimeksiantajahotellin Instagram-tilin tehokkaampi, taloudellisempi ja tuloksellisempi hyödyntäminen osana tulevaisuuden liiketoimintaa. Työn avulla on haluttu tarjota toimeksiantajalle konkreettisia kehittämisehdotuksia liittyen sekä sen Instagram-tiliin että sen sisältöön. Työn teoriaosuus koostuu Instagram-sovelluksen lisäksi sosiaalisen median määritelmästä ja toimintaympäristöstä, sosiaalisen median markkinoinnista sekä sosiaalisesta mediasta osana hotelliliiketoimintaa. Työ on rajattu käsittelemään sosiaalisen median kanavista ainoastaan Instagram-sovellusta.
Aihetta on lähestytty työssä teoriapohjan lisäksi monimetoditutkimuksen kautta. Monimetoditutkimuksessa on käytetty kahta tutkimusmenetelmää, jotka ovat havainnointi ja benchmarking-analyysi. Myös opinnäytetyössä toteutettu tutkimus perustuu teoriaan. Molempia työn menetelmiä on käytetty sekä toimeksiantajahotellin että vertailtavien hotellien Instagram-tilien tutkimiseen ja analysoimiseen. Benchmarking-hotelleiksi tutkimukseen valittiin neljä muuta Suomen Radisson Blu -ketjun hotellia.
Työn tuloksena on tuotettu suoraan toimeksiantajalle suunnattuja kehittämisehdotuksia, jotka perustuvat sekä työn teoriapohjaan että toteutettuun tutkimukseen. Kehittämisehdotukset liittyvät Radisson Blu Marina Palace Hotelin Instagram-tiliin, seuraajiin sekä tilin sisältöön. Instagram-tilin sisällön osalta kehittämisehdotukset on jaettu kahteen osaan: kuvalliseen sekä videosisältöön. Työn loppuun kootuilla kehittämisehdotuksilla on pyritty tarjoamaan toimeksiantajalle entistä paremmat edellytykset ja lähtökohdat Instagram-sovelluksen tehokkaampaan, taloudellisempaan ja tuloksellisempaan hyödyntämiseen tulevaisuudessa.