Tapahtuman jälkimarkkinointiopas
Sinkkonen, Tiina-Maija (2018)
Sinkkonen, Tiina-Maija
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803163448
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803163448
Tiivistelmä
Tapahtuman jälkimarkkinointi on tapahtuman aikana alkava prosessi, jonka tarkoituksena on lunastaa tapahtuman aikana luvatut lupaukset sekä oppia uusien kokemuksien kautta ymmärtämään, kuinka seuraavasta tapahtumasta voidaan järjestää vieläkin parempi ja kävijälähtöisempi. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja luoda Suomen Kosmetologien Yhdistyksen käyttöön opas, jonka avulla yhdistys voi tehostaa tapahtumiensa, erityisesti Kosmetologipäivät -ammattilaistapahtuman, jälkimarkkinointia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään tapahtuman jälkimarkkinointiin sekä sen käytännön toteuttamisen keinoihin. Aluksi teoriaosuutta pohjustetaan kertomalla markkinoinnista yleisesti. Tämän jälkeen syvennytään tapahtumamarkkinointiin, digitaaliseen markkinointiin sekä tapahtuman jälkimarkkinointiin.
Toiminnallisessa osuudessa esitellään aluksi oppaan tulevana käyttökohteena oleva ammattilaistapahtuma, Kosmetologipäivät. Esittelyn jälkeen perehdytään tapahtumamarkkinoinnin kilpailukeinoihin ja niiden soveltamiseen tapahtuman jälkimarkkinoinnissa. Toiminnallisen osuuden alussa kerrotaan tapahtuman taustatietoja, jonka jälkeen syvennytään tapahtuman jälkimarkkinointiin markkinoinnin kilpailukeinojen avulla. Oppaaseen on koottu konkreettisia työkaluja, joita soveltamalla ja niihin resurssoimalla Suomen Kosmetologien Yhdistys voi jatkossa parantaa tapahtumiensa jälkimarkkinointia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään tapahtuman jälkimarkkinointiin sekä sen käytännön toteuttamisen keinoihin. Aluksi teoriaosuutta pohjustetaan kertomalla markkinoinnista yleisesti. Tämän jälkeen syvennytään tapahtumamarkkinointiin, digitaaliseen markkinointiin sekä tapahtuman jälkimarkkinointiin.
Toiminnallisessa osuudessa esitellään aluksi oppaan tulevana käyttökohteena oleva ammattilaistapahtuma, Kosmetologipäivät. Esittelyn jälkeen perehdytään tapahtumamarkkinoinnin kilpailukeinoihin ja niiden soveltamiseen tapahtuman jälkimarkkinoinnissa. Toiminnallisen osuuden alussa kerrotaan tapahtuman taustatietoja, jonka jälkeen syvennytään tapahtuman jälkimarkkinointiin markkinoinnin kilpailukeinojen avulla. Oppaaseen on koottu konkreettisia työkaluja, joita soveltamalla ja niihin resurssoimalla Suomen Kosmetologien Yhdistys voi jatkossa parantaa tapahtumiensa jälkimarkkinointia.