VS-Marin Oy - Yrityksen graafisen ilmeen uudistus
Tuunanen, Risto (2010)
Tuunanen, Risto
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005149270
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005149270
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään yrityskuvan rakentamista, ja toteutetaan VS-Marin Oy vierasvenesatamalle graafisen ilmeen uudistus. Yrityksen imagoa haluttiin parantaa sekä tehostamalla palveluita että toteuttamalla yritykselle uusi hienostunut graafinen ilme.
Yrityksen identiteetti, maine ja imago muodostavat kuvan yrityksen toiminnasta. Koska yrityskuva muodostaa perustan kaikelle yrityksen toiminnalle, on yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelulla iso osa sitä rakennettaessa. Hyvällä suunnittelulla voidaan luoda ihmisille postiivisia mielikuvia, johon jokainen yritys tähtää.
Opinnäytetyössä suunnitellaan ja toteutetaan VS-Marin Oy:lle uudet www-sivut, logo ja yritystunnus, käyntikortit, kirjelomakkeet ja lehtimainospohja sekä tutkitaan sitä, millainen osuus graafisella suunnittelulla on yrityskuvaa muodostaessa.
Tutkimusprosessissa tutkitaan markkinointiviestinnän keskeisiä termejä ja toimintatapoja siitä, kuinka yrityskuva rakennetaan. Toteutuksessa pyritään käyttämään teoreettista tiedonhankintaa hyväksi ja suunnittelemaan tietojen pohjalta yhtenäinen kokonaisuus VS-Marin Oy vierasvenesatamalle.
Yrityksen identiteetti, maine ja imago muodostavat kuvan yrityksen toiminnasta. Koska yrityskuva muodostaa perustan kaikelle yrityksen toiminnalle, on yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelulla iso osa sitä rakennettaessa. Hyvällä suunnittelulla voidaan luoda ihmisille postiivisia mielikuvia, johon jokainen yritys tähtää.
Opinnäytetyössä suunnitellaan ja toteutetaan VS-Marin Oy:lle uudet www-sivut, logo ja yritystunnus, käyntikortit, kirjelomakkeet ja lehtimainospohja sekä tutkitaan sitä, millainen osuus graafisella suunnittelulla on yrityskuvaa muodostaessa.
Tutkimusprosessissa tutkitaan markkinointiviestinnän keskeisiä termejä ja toimintatapoja siitä, kuinka yrityskuva rakennetaan. Toteutuksessa pyritään käyttämään teoreettista tiedonhankintaa hyväksi ja suunnittelemaan tietojen pohjalta yhtenäinen kokonaisuus VS-Marin Oy vierasvenesatamalle.