Stabilointiosaston asiakkuuksien hallinta
Lindell, Jesse (2018)
Lindell, Jesse
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804034066
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804034066
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsitteli asiakkuuksien ja asiakasprosessien hallintaa ja niiden kehittämistä. Käsiteltävät osa-alueet keskittyivät eri asiakkuuksien kohteluun sekä asiakasprosessin kulkuun. Työ aloitettiin käsittelemällä yrityksen asiakkuuksien hallinnan nykytilaa. Nykytilan esittelyn jälkeen työssä tuotiin esiin kehitysajatuksia, joilla yrityksen asiakkuuksiin liittyviä toimintoja voidaan parantaa. Kehitysajatuksen pohjautuivat opinnäytetyön kirjoittajan omiin kokemuksiin ja pohdintoihin sekä yrityksen todellisilta asiakkailta kerättyihin kehitysajatuksiin. Asiakkailta kerättiin kehitysajatuksia puhelimitse tapahtuneiden haastattelujen avulla ja haastattelusta saadut tiedot koottiin yhteen.
Työn tavoitteena oli tarkastella ja kehittää yrityksen asiakkuuksien kohteluun ja asiakasprosessien kulkuun liittyviä toimintoja. Lisäksi työssä pyrittiin kehittämään osaston toimintaan yhtenäisiä, käyttökelpoisia toiminta-tapoja.
Opinnäytetyö tarjoaa toimeksiantajalle hyödyllisiä ajatuksia, joilla voidaan tulevaisuudessa parantaa asiakassuhteiden toimivuutta.
Työn tavoitteena oli tarkastella ja kehittää yrityksen asiakkuuksien kohteluun ja asiakasprosessien kulkuun liittyviä toimintoja. Lisäksi työssä pyrittiin kehittämään osaston toimintaan yhtenäisiä, käyttökelpoisia toiminta-tapoja.
Opinnäytetyö tarjoaa toimeksiantajalle hyödyllisiä ajatuksia, joilla voidaan tulevaisuudessa parantaa asiakassuhteiden toimivuutta.