Mainosvideon tuotanto ja käyttö sosiaalisessa mediassa
Spännäri, Jami (2018)
Spännäri, Jami
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804114459
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804114459
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään mainosvideon tuotantoprosessia lähtien käsikirjoituksesta ja päättyen tuotetun mainosvideon luovuttamiseen asiakkaalle. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä, jonka toiminnallisena osuutena on tuotettu mainosvideo asiakasyritys RTK-henkilöstöpalvelulle.
Nykypäivän informaation runsaasta määrästä johtuen sosiaalisessa mediassa julkaistavan mainosvideon tulisi olla lyhyt ja katsojan tunteisiin vetoava mahdollisimman hyvän muistijäljen takaamiseksi. Tarinallisiin mainosvideoihin on katsojan helppo samaistua ja onnistunut mainosvideo kertoo tarinansa niin, että sitä ei voi kertoa eteenpäin mainitsematta yrityksen nimeä. Sosiaalisen median suosion yhä kasvaessa on mainosvideoiden kehityttävä julkaisualustojensa mukana.
Mainosvideon tuotantoprosessi etenee käsikirjoituksesta ja varsinaisesta tuotannosta jälkituotantoon. Jokaisessa tuotantovaiheessa on tärkeää tehdä asiakkaan kanssa yhteistyötä mahdollisimman hyvän lopputuloksen takaamiseksi.
RTK-henkilöstöpalvelulle tuotetussa mainosvideossa on tarkoitus purkaa vuokratyöhön liittyviä myyttejä. Tämä tehdään kaksiosaisen videon avulla, jonka tarkoituksena on lisätä asiakasyrityksen sosiaalisen median kanavien seuraajien aktiivisuutta. Video on toteutettu yhteistyössä Haaga-Helian kanssa vuosina 2016 - 2017.
Nykypäivän informaation runsaasta määrästä johtuen sosiaalisessa mediassa julkaistavan mainosvideon tulisi olla lyhyt ja katsojan tunteisiin vetoava mahdollisimman hyvän muistijäljen takaamiseksi. Tarinallisiin mainosvideoihin on katsojan helppo samaistua ja onnistunut mainosvideo kertoo tarinansa niin, että sitä ei voi kertoa eteenpäin mainitsematta yrityksen nimeä. Sosiaalisen median suosion yhä kasvaessa on mainosvideoiden kehityttävä julkaisualustojensa mukana.
Mainosvideon tuotantoprosessi etenee käsikirjoituksesta ja varsinaisesta tuotannosta jälkituotantoon. Jokaisessa tuotantovaiheessa on tärkeää tehdä asiakkaan kanssa yhteistyötä mahdollisimman hyvän lopputuloksen takaamiseksi.
RTK-henkilöstöpalvelulle tuotetussa mainosvideossa on tarkoitus purkaa vuokratyöhön liittyviä myyttejä. Tämä tehdään kaksiosaisen videon avulla, jonka tarkoituksena on lisätä asiakasyrityksen sosiaalisen median kanavien seuraajien aktiivisuutta. Video on toteutettu yhteistyössä Haaga-Helian kanssa vuosina 2016 - 2017.