Consumer demand team within Coca-Cola bottlers Ireland
Vataja, Marianne (2008)
Vataja, Marianne
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200812184522
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200812184522
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Coca-Cola Bottlers Irlannin myynninedistämistiimi. Tutkimuksen päätarkoituksena on tutkia mitä etuja kyseinen tiimi tuo yritykselle, sekä kuvata sen ydintehtävät. Työn teoriaosuudessa käsitellään integroitua markkinointiviestintää ja viestintämixiä. Myös viestinnän etiikka on oleellinen osa teoriaa, sillä se on tärkeä tekijä kohdeyritykselle, kuten myös brändin johtaminen. Materiaali teoriaosaan kerättiin enimmäkseen kirjoista sekä artikkeleista. Empiirisen osan tutkimukseen valittiin laadullinen tutkimusmenetelmä. Tutkimus suoritettiin avoimen kyselylomakkeen avulla, jotta tiimin jäsenet ilmaisisivat mahdollisimman paljon omia mielipiteitään. Haastattelut tiivistettiin ja johtopäätökset muodostettiin, joiden perusteella kohdeyritykselle laadittiin toimintasuosituksia. Tutkimuksen tulokset osoittivat että kyseinen tiimi on tärkeä osa Irlannin Coca-Colaa, sillä se tuo yritykselle erinäisiä etuja. Näillä ei ainoastaan tarkoiteta myynnin lisääntymistä, vaan myös Coca-Colan muiden osastojen tuottavuuteen ja tehokkuuteen vaikuttavia tekijöitä. Kyselyt analysoitiin ja niiden pohjalta laadittiin kohdeyritykselle toimintasuosituksia. Niiden tarkoituksena on antaa viitteitä mahdollisista parannuksista, sekä uusista mahdollisuuksista.