Kokkolan Metro pikatukun asiakkaiden tilaustoiminnan kehittäminen
Lokasaari, Eija (2010)
Lokasaari, Eija
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005139174
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005139174
Tiivistelmä
Yritysten toimintaa olisi kehitettävä muuttuvien tekijöiden mukana. Nykypäivän kiihkeässä kilpailutilanteessa asiakkaat ja heidän tyytyväisyytensä, on otettava entistä tarkemmin huomioon. Asiakkaat ovat yrityksen voimavara ja viime kädessä
palkanmaksaja.
Tavoitteena oli pohtia Kokkolan Metro pikatukun asiakkaiden tilaustoimintaa ja kehittää sitä niin, että kehityksestä hyötyisivät sekä Metro pikatukku että myös Metron asiakkaat, erityisesti tilaus- ja toimitusasiakkaat. Keskityin tilaustoiminnan kehittämisessä lähinnä asiakkaiden tilaustoiminnan aikataulujen tarkentamiseen.
Työssäni pyrin pohtimaan koko tilaus-toimitusketjua hyvin kokonaisvaltaisesti, aina tavaroiden kulusta Metron tavarantoimittajilta Metron asiakkaille ja taas Metron
asiakkailta mahdollisille loppukuluttajille. Pyrin pohtimaan kaikkien osapuolten toiveita ja odotuksia, jotka he asettavat hankkimiaan tuotteita ja palveluita kohtaan.
Työn ja kehitystoiminnan suunnittelu perustuu Metro pikatukussa työskennellessäni päivittäisessä työssä havaittuihin kokemuksiin ja Metron henkilökunnan välisiin keskusteluihin, joista kehitystoiveet ovat tulleet esille.
palkanmaksaja.
Tavoitteena oli pohtia Kokkolan Metro pikatukun asiakkaiden tilaustoimintaa ja kehittää sitä niin, että kehityksestä hyötyisivät sekä Metro pikatukku että myös Metron asiakkaat, erityisesti tilaus- ja toimitusasiakkaat. Keskityin tilaustoiminnan kehittämisessä lähinnä asiakkaiden tilaustoiminnan aikataulujen tarkentamiseen.
Työssäni pyrin pohtimaan koko tilaus-toimitusketjua hyvin kokonaisvaltaisesti, aina tavaroiden kulusta Metron tavarantoimittajilta Metron asiakkaille ja taas Metron
asiakkailta mahdollisille loppukuluttajille. Pyrin pohtimaan kaikkien osapuolten toiveita ja odotuksia, jotka he asettavat hankkimiaan tuotteita ja palveluita kohtaan.
Työn ja kehitystoiminnan suunnittelu perustuu Metro pikatukussa työskennellessäni päivittäisessä työssä havaittuihin kokemuksiin ja Metron henkilökunnan välisiin keskusteluihin, joista kehitystoiveet ovat tulleet esille.