Personal brand & why to utilize it in company branding - visual identity for Casa Borrell.
Kymäläinen, Sarianna (2018)
Kymäläinen, Sarianna
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804164810
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804164810
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni pohdin, mikä moderni brändi on, ja kuinka henkilöbrändi voi nostaa brändin arvoa. Käyn läpi, miksi brändääminen kannattaa, miten henkilöbrändi rakennetaan sekä miten olen käyttänyt näitä keinoja rakentaessani Casa Borrellin brändiä pitäen samalla yrittäjän henkilöbrändin liitettynä siihen läpi koko prosessin. Tutkin ajankohtaisia esimerkkejä vahvoista henkilöbrändeistä ja pohdin, mitä heiltä voitaisiin oppia.
Suunnittelutyössäni keskityn määrittelemään, mikä Casa Borrellin brändi on ja pyrin sen pohjalta rakentamaan aidon ja johdonmukaisen brändin jo olemassa olevista elementeistä kuin myös korostamalla muita piirteitä ja osa-alueita, jotka koen keskeisiksi, kuten henkilöbrändäämisen. Esitän tutkimukseni pohjalta suunnittelemani brändistrategian, ja käyn vaiheittain läpi visuaalisen ilmeen suunnitteluprosessin. Lopputuotteena esittelen Casa Borrellin brändin ja strategian kanssa saumattomasti toimivan visuaalisen identiteetin
Suunnittelutyössäni keskityn määrittelemään, mikä Casa Borrellin brändi on ja pyrin sen pohjalta rakentamaan aidon ja johdonmukaisen brändin jo olemassa olevista elementeistä kuin myös korostamalla muita piirteitä ja osa-alueita, jotka koen keskeisiksi, kuten henkilöbrändäämisen. Esitän tutkimukseni pohjalta suunnittelemani brändistrategian, ja käyn vaiheittain läpi visuaalisen ilmeen suunnitteluprosessin. Lopputuotteena esittelen Casa Borrellin brändin ja strategian kanssa saumattomasti toimivan visuaalisen identiteetin