ASIAKASTYYTYVÄISYYS JA KEHITYSTUTKIMUS : Case Cotton-Club
Olmari, Tommi (2018)
Olmari, Tommi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804184918
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804184918
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on luoda asiakastyytyväisyystutkimus opiskelijaravintola Cotton-Clubille. Kyseinen aihe on valittu puhuttuani Cotton-Clubin omistajan kanssa ja ilmeni että heille ei ole vielä toteutettu asiakastyytyväisyystutkimusta mutta sillä olisi tarve etenkin äskettäisen omistajanvaihdoksen jälkeen.
Työn teoreettisena viitekehykseksi ja keskinäisiksi käsitteiksi luodaan pohja eri oppikirjojen, median sekä laajojen julkaisuiden pohjalta asiakastyytyväisyyteen liittyen. Asiakastyytyväisyyden teoriaa etsitään esimerkiksi sen määrittelystä, vaikuttavista tekijöistä, asiakassuhteista, aiemmista tutkimuksista sekä palvelunlaadusta.
Keskeisinä havaintoina voidaan todeta Cotton-Clubin kävijöiden olevan tyytyväisiä kokemiinsa palveluihini ja tuotteisiin. Kysymyslomakkeeseen luotuihin ongelmakohtiin vastaukset palautuivat positiivisina mielipiteinä melkeinpä kaikilla osa-alueilla. Tutkimuksessa tuli ilmi ongelmakohtia sekä kehitysehdotuksia avoimen palautteen muodossa.
Työn teoreettisena viitekehykseksi ja keskinäisiksi käsitteiksi luodaan pohja eri oppikirjojen, median sekä laajojen julkaisuiden pohjalta asiakastyytyväisyyteen liittyen. Asiakastyytyväisyyden teoriaa etsitään esimerkiksi sen määrittelystä, vaikuttavista tekijöistä, asiakassuhteista, aiemmista tutkimuksista sekä palvelunlaadusta.
Keskeisinä havaintoina voidaan todeta Cotton-Clubin kävijöiden olevan tyytyväisiä kokemiinsa palveluihini ja tuotteisiin. Kysymyslomakkeeseen luotuihin ongelmakohtiin vastaukset palautuivat positiivisina mielipiteinä melkeinpä kaikilla osa-alueilla. Tutkimuksessa tuli ilmi ongelmakohtia sekä kehitysehdotuksia avoimen palautteen muodossa.