Digitaalisen tuotekonseptin luonti — case Joinedin
Inkiläinen, Ari (2017)
Inkiläinen, Ari
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804124508
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804124508
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ollut kehittää Joinedin-yritykselle digitaalinen konsepti. Yritys myy sosiaalisen median kanavalla tuotteita. Joinedinin sivustolla pidetään myös yhteyttä asiakkaisiin. Asiakaspalvelun on tarkoitus olla emotionaalinen, vuorovaikutteinen ja verkottunut.
Opinnäytetyön tarkoitus oli Joinedin-yrityksen liikeidean kehittäminen sosiaalisen median kanava-na. Tutkimuksen tavoite on ollut selvittää sosiaalisen median kanavan soveltuvuutta Joinedinin liiketoimintatavoitteisiin. Joinedin on markkinointi ja myynti yritys.
Yrityksen tavoite on palvella emotionaalisesti. Yritys myy tuotteita sekä yksityis- että yritysasiakkaille. Tutkimusmenetelmänä tiedonkeruussa on käytetty haastattelututkimusta. Tästä näkökulmasta on rakennettu toimiva ja emotionaalinen palvelu asiakkaille ja mahdollisille tuleville yrityskumppaneille. Lisäksi Joinedin tarjoaa konsultointia yritysasiakkaille ja auttaa yrityksiä solmimaan yritysten välisiä kumppanuussuhteita.
Joinedinin asiakkaat hyötyvät verkostoituessaan keskenään. Joinedin panostaa asiakaslähtöisyyteen ja hyvään brändiin sosiaalisen median kanavana. Brändiä kehitetään liiketoiminnan kasvaessa.
Opinnäytetyön tarkoitus oli Joinedin-yrityksen liikeidean kehittäminen sosiaalisen median kanava-na. Tutkimuksen tavoite on ollut selvittää sosiaalisen median kanavan soveltuvuutta Joinedinin liiketoimintatavoitteisiin. Joinedin on markkinointi ja myynti yritys.
Yrityksen tavoite on palvella emotionaalisesti. Yritys myy tuotteita sekä yksityis- että yritysasiakkaille. Tutkimusmenetelmänä tiedonkeruussa on käytetty haastattelututkimusta. Tästä näkökulmasta on rakennettu toimiva ja emotionaalinen palvelu asiakkaille ja mahdollisille tuleville yrityskumppaneille. Lisäksi Joinedin tarjoaa konsultointia yritysasiakkaille ja auttaa yrityksiä solmimaan yritysten välisiä kumppanuussuhteita.
Joinedinin asiakkaat hyötyvät verkostoituessaan keskenään. Joinedin panostaa asiakaslähtöisyyteen ja hyvään brändiin sosiaalisen median kanavana. Brändiä kehitetään liiketoiminnan kasvaessa.