Toimistohotellin asiakkaiden toiveiden kartoitus ja asiakastyytyväisyys
Paavola, Essi (2018)
Lataukset:
Paavola, Essi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804205090
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804205090
Tiivistelmä
Opinnäytetyö oli tutkimuksellinen ja sen tavoitteena oli tuottaa kehitysideoita toimeksiantajayritykselle, sekä selvittää sen toimistoasiakkaiden tarpeita ja toiveita. Sen tarkoituksena oli tuottaa sellaisia kehitysideoita, joita toimeksiantaja pystyy hyödyntämään tulevaisuudessa parantaakseen asiakastyytyväisyyttä. Toimeksiantaja oli toimistohotelli Regus Management Finland Oy.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu asiakasarvosta, palvelun laadusta ja asiakastyytyväisyydestä. Opinnäytetyössä aineistoa kerättiin teemahaastatteluilla, jotka toteutettiin viidelle asiakasyritykselle opinnäytetyöprosessin aikana. Haastatteluiden tuloksista johdettiin kehitysideoita toimeksiantajayritykselle.
Kehitysideoita saatiin tuotettua useita, joista keskeisimmät olivat yleisten oleskelutilojen viihtyvyyden parantaminen uudella sisustuksella sekä kokoustilojen toimivuuden parantaminen.
Opinnäytetyön tuloksia on mahdollista hyödyntää Regus Bulevardi Business Centren toimistoasiakkaiden tyytyväisyyden kohentamisessa, sekä myös muiden Reguksen kohteiden kehittämisessä. Toimeksiantajan päätettäväksi jää opinnäytetyön kehitysideoiden mahdollinen vieminen käytäntöön.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu asiakasarvosta, palvelun laadusta ja asiakastyytyväisyydestä. Opinnäytetyössä aineistoa kerättiin teemahaastatteluilla, jotka toteutettiin viidelle asiakasyritykselle opinnäytetyöprosessin aikana. Haastatteluiden tuloksista johdettiin kehitysideoita toimeksiantajayritykselle.
Kehitysideoita saatiin tuotettua useita, joista keskeisimmät olivat yleisten oleskelutilojen viihtyvyyden parantaminen uudella sisustuksella sekä kokoustilojen toimivuuden parantaminen.
Opinnäytetyön tuloksia on mahdollista hyödyntää Regus Bulevardi Business Centren toimistoasiakkaiden tyytyväisyyden kohentamisessa, sekä myös muiden Reguksen kohteiden kehittämisessä. Toimeksiantajan päätettäväksi jää opinnäytetyön kehitysideoiden mahdollinen vieminen käytäntöön.