Sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma : Athletic Arts Finland
Virkki, Minna (2018)
Virkki, Minna
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804235246
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804235246
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Athletic Arts Finlandille markkinointiviestintäsuunnitelma sosiaaliseen mediaan. Tavoitteena oli myös tehdä kvalitatiivinen tutkimus yrityksen nykyisille sekä potentiaalisille asiakkaille, jonka avulla markkinointiviestintäsuunnitelma rakennettiin.
Markkinointiviestintäsuunnitelma koettiin tarpeelliseksi, koska sellaista ei yrityksellä aiemmin ollut. Markkinointiviestintäsuunnitelman päätavoitteena on lisätä yrityksen tunnettuutta asiakkaiden keskuudessa.
Kvalitatiivinen tutkimus toteutettiin puolistrukturoidulla menetelmällä, teemahaastatteluna. Haastattelussa apuna käytettiin lyhyttä teemarunkoa haastattelun sujuvuuden varmistamiseksi. Tutkimuksesta kävi ilmi, että yrityksen asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Tutkimuksessa kävi ilmi myös se, että potentiaaliset asiakkaat tietävät yrityksestä hyvin vähän. Sekä nykyiset että potentiaaliset asiakkaat olivat kiinnostuneita seuraamaan yritystä sosiaalisessa mediassa.
Markkinointiviestintäsuunnitelma rakennettiin tutkimusta apuna käyttäen neljään eri sosiaalisen median kanavaan, jotka osoittautuivat asiakkaiden keskuudessa suosituimmiksi. Markkinointiviestintäsuunnitelma tahdottiin toteuttaa mahdollisimman pienellä budjetilla, joten se rakennettiin sosiaalista mediaa apuna käyttäen.
Markkinointiviestintäsuunnitelma koettiin tarpeelliseksi, koska sellaista ei yrityksellä aiemmin ollut. Markkinointiviestintäsuunnitelman päätavoitteena on lisätä yrityksen tunnettuutta asiakkaiden keskuudessa.
Kvalitatiivinen tutkimus toteutettiin puolistrukturoidulla menetelmällä, teemahaastatteluna. Haastattelussa apuna käytettiin lyhyttä teemarunkoa haastattelun sujuvuuden varmistamiseksi. Tutkimuksesta kävi ilmi, että yrityksen asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Tutkimuksessa kävi ilmi myös se, että potentiaaliset asiakkaat tietävät yrityksestä hyvin vähän. Sekä nykyiset että potentiaaliset asiakkaat olivat kiinnostuneita seuraamaan yritystä sosiaalisessa mediassa.
Markkinointiviestintäsuunnitelma rakennettiin tutkimusta apuna käyttäen neljään eri sosiaalisen median kanavaan, jotka osoittautuivat asiakkaiden keskuudessa suosituimmiksi. Markkinointiviestintäsuunnitelma tahdottiin toteuttaa mahdollisimman pienellä budjetilla, joten se rakennettiin sosiaalista mediaa apuna käyttäen.