Markkinointisuunnitelma osteopaatille
Juvonen, Wilma (2018)
Juvonen, Wilma
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804245303
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804245303
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty toiminnallisena opinnäytetyönä Vantaalaiselle osteopaatille. Työn tavoitteena on suunnitella toimeksiantajan yritykselle käytännöllinen markkinointisuunnitelma. Toimeksiantajan pyynnöstä hänen henkilöllisyys on pidetty salassa, mutta kuitenkin oleellisia tietoja toimialasta ei ole jätetty pois työn luotettavuuden ja onnistumisen kannalta.
Ensimmäinen kappale koostuu toimeksiantajan taustoista ja mitä varten tämä opinnäytetyö on kirjoitettu. Tässä osiossa käydään läpi myös opinnäytetyöntekijän rooli.
Toisessa kappaleessa käydään läpi kohta kohdalta markkinoinnin oleellisimpia aihealueita, kuten mitä markkinointi on ja sen merkitys yrityksille. Kappaleessa käsitellään myös markkinointimixin oleellisimmat kohdat.
Kolmas kappale sisältää teorian mistä yksittäinen markkinointisuunnitelma yleensä koostuu. Aiheita kappaleessa ovat lähtötilanneanalyysit, markkinointistrategia ja käytännön tietoa markkinoinnista.
Markkinoinnin teorian esittelyn jälkeen seuraa markkinointisuunnitelma toimeksiantajalle. Markkinointisuunnitelmassa käydään läpi lähtotilanne, yrittäjän markkinointimixiä ja lopulta miten ja mistä aloittaa markkinointi.
Viimeinen kappale arvioi työn onnistumista kokonaisuutena ja myös tekijän ja toimeksiantajan rooleja koskien tätä opinnäytetyötä.
Kokonaisuutena opinnäytetyö käsittelee useita yleisimpiä aiheita koskien markkinointia, etenkin sosiaalisessa mediassa. Todentaen samalla, miten nämä aiheet näkyvät käytännössä markkinoinnissa. Opinnäytetyöstä jää uupumaan tulosten mittaaminen, koska yrittäjän liiketoiminta ei ole vielä alkanut.
Ensimmäinen kappale koostuu toimeksiantajan taustoista ja mitä varten tämä opinnäytetyö on kirjoitettu. Tässä osiossa käydään läpi myös opinnäytetyöntekijän rooli.
Toisessa kappaleessa käydään läpi kohta kohdalta markkinoinnin oleellisimpia aihealueita, kuten mitä markkinointi on ja sen merkitys yrityksille. Kappaleessa käsitellään myös markkinointimixin oleellisimmat kohdat.
Kolmas kappale sisältää teorian mistä yksittäinen markkinointisuunnitelma yleensä koostuu. Aiheita kappaleessa ovat lähtötilanneanalyysit, markkinointistrategia ja käytännön tietoa markkinoinnista.
Markkinoinnin teorian esittelyn jälkeen seuraa markkinointisuunnitelma toimeksiantajalle. Markkinointisuunnitelmassa käydään läpi lähtotilanne, yrittäjän markkinointimixiä ja lopulta miten ja mistä aloittaa markkinointi.
Viimeinen kappale arvioi työn onnistumista kokonaisuutena ja myös tekijän ja toimeksiantajan rooleja koskien tätä opinnäytetyötä.
Kokonaisuutena opinnäytetyö käsittelee useita yleisimpiä aiheita koskien markkinointia, etenkin sosiaalisessa mediassa. Todentaen samalla, miten nämä aiheet näkyvät käytännössä markkinoinnissa. Opinnäytetyöstä jää uupumaan tulosten mittaaminen, koska yrittäjän liiketoiminta ei ole vielä alkanut.