CRM-järjestelmän käytön tehostamisen mahdollisuudet turvallisuusalan yrityksessä
Lappalainen, Joonas (2018)
Lappalainen, Joonas
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804285815
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804285815
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuksessa selvitetään keskisuuren turvallisuusalan yrityksen CRM-järjestelmän käyttökulttuuria ja järjestelmän käytön tehostamista. Selvityksen tavoitteena on auttaa kohdeyritystä parantamaan CRM- eli asiakkuushallintajärjestelmässä jaetun tiedon laatua ja sen oleellisuutta yrityksen asettamiin liiketoimintatavoitteisiin siten, että yritys pyrkii hallitsemaan asiakkuuksiaan tehokkaasti ja mahdollistamaan siten paras mahdollinen asiakaspalvelu ja tyytyväisyys.
Opinnäytetyössä on tutkimuksessa käytetty tutkimusmenetelminä kohdeyrityksen myyntihenkilöstölle kohdennettua kyselyä, jonka tarkoituksena on selvittää heidän suhtautuminen kohdeyrityksen CRM-järjestelmään. Kyselyn lisäksi tutkimuksessa on haastateltu osaa yrityksen johtohenkilöistä eri näkökulmien saavuttamiseksi. Opinnäytetyössä ei toteuteta CRM-järjestelmän järjestelmäkehitystä. Tutkimuksen tarkoituksena on esittää kehitysehdotuksia, jotta järjestelmästä saadaan tieto kulkemaan vaivattomasti koko yrityksen prosessin läpi siten, että kaikilla yrityksen osastoilla on siihen pääsy liiketoimintansa tarvitsemilta osilta.
Tutkimuksen lopputuloksena on yritykselle syntynyt laaja selvitysraportti ja se on toimeksiantajalle merkittävä. Opinnäytetyön tulosten merkittävyyttä voidaan kuvata CRM-tietojen avulla, sillä nyt yritys voi paremmin hallinnoida liiketoimintaansa ja kohdentaa markkinointia niille asiakkaille ja henkilöille, joille se on kiinnostavaa.
Opinnäytetyössä on tutkimuksessa käytetty tutkimusmenetelminä kohdeyrityksen myyntihenkilöstölle kohdennettua kyselyä, jonka tarkoituksena on selvittää heidän suhtautuminen kohdeyrityksen CRM-järjestelmään. Kyselyn lisäksi tutkimuksessa on haastateltu osaa yrityksen johtohenkilöistä eri näkökulmien saavuttamiseksi. Opinnäytetyössä ei toteuteta CRM-järjestelmän järjestelmäkehitystä. Tutkimuksen tarkoituksena on esittää kehitysehdotuksia, jotta järjestelmästä saadaan tieto kulkemaan vaivattomasti koko yrityksen prosessin läpi siten, että kaikilla yrityksen osastoilla on siihen pääsy liiketoimintansa tarvitsemilta osilta.
Tutkimuksen lopputuloksena on yritykselle syntynyt laaja selvitysraportti ja se on toimeksiantajalle merkittävä. Opinnäytetyön tulosten merkittävyyttä voidaan kuvata CRM-tietojen avulla, sillä nyt yritys voi paremmin hallinnoida liiketoimintaansa ja kohdentaa markkinointia niille asiakkaille ja henkilöille, joille se on kiinnostavaa.