B2B palveluiden myyminen monitasoisen kontaktoinnin kautta
Laakkonen, Santtu (2018)
Laakkonen, Santtu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805046541
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805046541
Tiivistelmä
Työn aiheena on B-to-B palveluiden myyminen monitasoisen kontaktoinnin avulla. Monitasoisella kontaktoinnilla tarkoitetaan myyntimenetelmää missä myytävä tuote tai palvelu vaikuttaa moneen eri tekijään asiakasyrityksessä, ja jotka ovat usein asiakasyrityksen organisaation erit tasoilla.
Opinnäytetyön päätavoitteena on luoda valmis prosessimalli, ja kuvaus myyntiprosessista palveluiden myymiseen monitasoisen kontaktoinnin menetelmää hyödyntäen. Prosessimallin tarkoituksena olisi auttaa tehostamaan Hiltillä toimivien myyntiedustajien palvelumyynninprosessia ja helpottaa heitä hyödyntämään monitasoisen kontaktoinnin menetelmää myydessään ja markkinoidessaan Hiltin palveluita.
Valmiista prosessimallista ja prosessista muodostetusta kulkukaaviosta kerättiin palautetta Hiltin myyntiedustajilta, ja ne koottiin yhteen, minkä kautta muodostettiin kuva produktin toimivuudesta ja hyödyistä myyntiedustajille.
Opinnäytetyön päätavoitteena on luoda valmis prosessimalli, ja kuvaus myyntiprosessista palveluiden myymiseen monitasoisen kontaktoinnin menetelmää hyödyntäen. Prosessimallin tarkoituksena olisi auttaa tehostamaan Hiltillä toimivien myyntiedustajien palvelumyynninprosessia ja helpottaa heitä hyödyntämään monitasoisen kontaktoinnin menetelmää myydessään ja markkinoidessaan Hiltin palveluita.
Valmiista prosessimallista ja prosessista muodostetusta kulkukaaviosta kerättiin palautetta Hiltin myyntiedustajilta, ja ne koottiin yhteen, minkä kautta muodostettiin kuva produktin toimivuudesta ja hyödyistä myyntiedustajille.