Ammattien ja työnkuvien muutokset markkinointi- ja mainosalalla : Case Propaganda
Nokia, Sofia (2018)
Nokia, Sofia
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076863
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076863
Tiivistelmä
Tutkin opinnäytetyössäni markkinointi- ja mainosalan muutoksia ja erityisesti kes-kityn ammattien ja työnkuvien muutoksiin. Työni tavoite oli löytää vastaus siihen, miten alan muutokset ovat vaikuttaneet ja tulevat vaikuttamaan ammatteihin ja työnkuviin. Selvitin myös, mikä on tuottajan asema markkinointi- ja mainosalalla ja mikä voisi olla tuottajien tulevaisuus markkinoinnin parissa.
Keräsin aiheestani paljon tietolähteitä kirjallisuudesta, alan ajankohtaisista artik-keleista ja blogeista. Aluksi etsin tietoa markkinoinnin muutoksista, jonka jälkeen keskityin ammattien ja työnkuvien muutoksiin. Tämän avulla sain pohjan tutki-mukselleni. Teetin kyselytutkimuksen markkinointiviestintätoimisto Propagandalle saadakseni alan työntekijöiden näkökulmaa tutkimukseni tueksi. Kyselytutkimuk-sessa kyselin kattavasti alan muutoksista ja painotin suurimman osan kysymyk-sistä ammattien ja työnkuvien muutokseen.
Keräämäni tietomateriaalien ja kyselytutkimuksen avulla sain aikaan yleiskuvan alan muutoksista vuosien varrella, mikä tilanne alalla on nyt ja mihin olemme suuntaamassa. Sain selville alan ammattien ja työnkuvien tämänhetkisen tilan-teen ja määriteltyä tulevaisuutta. Sain myös paremman kuvan siitä, mihin suun-taan tuottajana alalla kannattaisi panostaa. Tutkimukseni on hyödyksi niille, jotka ovat kiinnostuneita markkinointi- ja mainosalan muutoksista, erityisesti ammattien ja työnkuvien muutoksista.
Keräsin aiheestani paljon tietolähteitä kirjallisuudesta, alan ajankohtaisista artik-keleista ja blogeista. Aluksi etsin tietoa markkinoinnin muutoksista, jonka jälkeen keskityin ammattien ja työnkuvien muutoksiin. Tämän avulla sain pohjan tutki-mukselleni. Teetin kyselytutkimuksen markkinointiviestintätoimisto Propagandalle saadakseni alan työntekijöiden näkökulmaa tutkimukseni tueksi. Kyselytutkimuk-sessa kyselin kattavasti alan muutoksista ja painotin suurimman osan kysymyk-sistä ammattien ja työnkuvien muutokseen.
Keräämäni tietomateriaalien ja kyselytutkimuksen avulla sain aikaan yleiskuvan alan muutoksista vuosien varrella, mikä tilanne alalla on nyt ja mihin olemme suuntaamassa. Sain selville alan ammattien ja työnkuvien tämänhetkisen tilan-teen ja määriteltyä tulevaisuutta. Sain myös paremman kuvan siitä, mihin suun-taan tuottajana alalla kannattaisi panostaa. Tutkimukseni on hyödyksi niille, jotka ovat kiinnostuneita markkinointi- ja mainosalan muutoksista, erityisesti ammattien ja työnkuvien muutoksista.